دوبرابر شدن ارائه خدمات ‌قزوین در اربعین امسال
کد خبر: 3764975
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

دوبرابر شدن ارائه خدمات ‌قزوین در اربعین امسال

گروه فرهنگی - مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین گفت: خوشبختانه در اربعین امسال ارائه خدمات این استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده بود و وجوهات مردمی بسیاری از سوی مردم خیراندیش و عاشق ولایت تقدیم شد.

دوبرابر شدن ارائه خدمات استان قزوین در اربعین امسال

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین صبح امروز، 27 آبان‌‌ماه در نشست خبری به‌منظور تشریح آنچه در اربعین سال جاری گذشت، اظهار کرد: امسال با رشد درصد حضور زوار در پیاده‌روی اربعین مواجه بودیم.
وی افزود: در سال گذشته تعداد 655 هزار وعده‌غذای گرم توسط استان تهیه می‌شد که در سال‌جاری رشد چشم‌گیری یافت به‌گونه‌ای که تعداد یک میلیون و 355 هزار و 200 وعده غذایی به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان در اربعین سال جاری تهیه شد.

کبودوند بیان کرد: در اربعین سال جاری تعداد ۶۹ موکب از همه شهرستان‌های قزوین در ۳۶ نقطه ازجمله در شهرهایی از کشورمان و شهرهای کربلا، نجف، مسیب حرم طفلان مسلم، کوفه و مسیر نجف تا کربلا مستقرشده بودند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خبر داد: خوشبختانه در اربعین امسال ارائه خدمات استان قزوین نسبت به سال گذشته دو برابر شده و وجوهات مردمی بسیاری از سوی مردم خیراندیش و عاشق ولایت تقدیم شد.
وی با بیان اینکه ارتباط ملت‌های شیعه عراق و ایران ازجمله دست آوردهای این سفر معنوی است، گفت: غالب موکب‌ها به‌صورت ایرانی- عراقی اداره می‌شد و تعامل بین دو ملت بسیار قابل تأمل است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اعلام کرد: دسته عزاداری مردم استان قزوین در روز اربعین حسینی در حرم امام حسین (ع) راه‌اندازی شد که افتخار بسیار بزرگی برای استان به شمار می‌رود.
این مسئول عنوان کرد: ۶۵۰ خادم که هزینه سفر خود را هم خودشان داده بودند به این سفر اعزام شدند همچنین ۱۷۳ خودروی سنگین و نیمه سنگین، سبک و سواری نیز در عراق حاضر شدند.
وی افزود: استان قزوین متولی آن بود که روزانه 2 هزار نفر در کربلا، 2 هزار و 500 نفر در نجف و 20 هزار نفر نیز در قرارگاه مسیب ارائه خدمات دهد که درمجموع یک روز 24 هزار و 500 نفر و در کل 11 روز به 269 هزار و 500 نفر خدمت لازم ارائه شده است.

این مسئول یادآور شد: خیرانی که علاقه دارند باقیات‌صالحاتی برای خود داشته باشند می‌توانند برای کمک به ستاد مردمی جهت تهیه فضایی به‌صورت ثابت برای زوار در کربلا وارد شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی اربعین عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار ویژه که در استان بی‌نظیر و در کشور کم‌نظیر بود برپایی موکب فرهنگی و سیار شهید «حمید سیاهکالی» بود.
وی اضافه کرد: این کاروان به‌منظور معرفی شهدای استان به‌ویژه شهید مدافع حرم «حمید سیاهکالی مرادی» در طول مسیر نجف تا کربلا در میان زوار به راه افتاد.
کبودوند در پایان ابراز کرد: استقبال کم‌نظیر زوار از این کاروان بسیار ما را برای ادامه این روند در سال‌های آینده به‌منظور معرفی شهدای استان ترغیب کرد.
انتهای پیام

captcha