مادران شهدا در کلاس حضرت زینب(س) درس آموخته‌‌اند
کد خبر: 3766563
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

مادران شهدا در کلاس حضرت زینب(س) درس آموخته‌‌اند

گروه فرهنگی ـ امام‌ جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مادران شهدا شیرزنان عصر ما هستند، گفت: مادر شهید «ذکریا شیری» به مانند دیگر مادران شهدا گویی در کلاس حضرت زینب(س) نشسته و درس گرفته چرا که بعد از شهادت فرزندش قهرمانانه از شهادت او می‌گوید و آن را هدیه‌ای از جانب خانواده‌اش به امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) می‌داند.

مادران شهدا در کلاس حضرت زینب(س) درس آموخته‌‌اند

به گزارش ایکنا از قزوین، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم «ذکریا شیری» شب گذشته، دوم آذرماه با حضور خانواده معزز شهدا، ایثارگران و مردم شهیدپرور استان در مسجد امام رضا(ع) شهر اقبالیه برگزار شد.
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام‌ جمعه موقت تهران در این مراسم با تأکید بر اینکه شهدا دارای بالاترین درجه عزت و افتخار هستند، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و به‌عنوان چراغ هدایت‌گر و جلوه خداوند در زمین محسوب می‌شود.
وی افزود: مرگ ارزشمندی نصیب شهدا می‌شود چرا که آن‌ها بهترین پرچم بقا را در دست گرفته و می‌خواهند ما را هدایت کنند، بهتر از شهادت وجود ندارد و شهدا بهترین نمره را در محضر خدا گرفته‌اند.
این مسئول با بیان اینکه خداوند همواره در آیات قرآن تأکید دارد که مرگ و زندگی آفریده خدا و حقیقتی محض است، گفت: دلیل امتحان خداوند شناسایی نفرات برتر در این دنیاست و شهدا توانسته‌اند در این امتحان سربلند حاضر شوند از این رو میان خوب‌ترین‌ها، شهدا در رأس هستند.
وی عنوان کرد: نماز جمعه جبهه‌ای دشمن‌شکن است و به‌عنوان پرچم انقلاب در راستای نشاندن جلال شکوهمند از انقلاب اسلامی در هر شهر و دیاری مطرح است لذا باید همواره این سنگر باشکوه و پابرجا باشد.
امام‌جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند از مرگ فرار کند و در موقع مقرر نصیب افراد خواهد شد، یادآور شد: در‌ ارتباط با مرگ دو گروه داریم عده‌ای از آن می‌ترسند و فرار می‌کنند و گروه دوم به تأسی از اهل‌بیت به پیشواز مرگ رفته و از آن ترسی ندارند.
روحیه غرب‌گرایی برخی مسئولان
وی ادامه داد: امروز به مدد خون شهدا کشور ما در جهان شناخته‌شده و توانسته‌ایم تودهنی‌هایی بزرگی به دهان استکبار بزنیم، افتخارآفرینی‌های کشورمان بسیار است و انقلاب اسلامی در جبهه‌هایی که حضور دارد همیشه از آن سرافراز بیرون آمده است.
‌صدیقی با انتقاد از روحیه غرب‌گرایی برخی مسئولان در کشور گفت: بی‌ارزش شدن پول کشورمان، بی‌حیایی برخی افراد، وجود برخی فسادها و مشکلات اقتصادی و اینکه عده‌ای ‌درد مردم را نمی‌فهمند، موجب می‌شود دل خانواده شهدا و دلسوزان به انقلاب خون شود چرا که ما برای عزت کشورمان خون داده‌ایم اما این شیوه رفتاری مغایر با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی افزود: با این حال نباید ناامید شد زیرا در طول عمر انقلاب اسلامی همواره شاهد فراز و نشیب بوده‌ایم و خداوند امتحاناتش تا قیامت پابرجاست؛ در کنار این مشکلات باید پیشرفت‌های بسیاری که نصیب کشورمان در طول انقلاب شده را دید. امروز به برکت خون شهدا قدرت‌های بزرگ از قدرت کشورمان در هراس هستند که این رویش جانبازی ملت ماست که عزت و اقتدار را برای ما به همراه دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: رشد بالای دانشگاه‌های از منظر علمی و معنوی، پرتاب ماهواره، پیشرفت‌های علمی در سلول‌های بنیادین در رویان و امثال آن نتیجه تلاش نخبگان بسیجی چون مرحوم کاظمی آشتیانی‌هاست.
وی با اشاره به حرکت جهانی پیاده‌روی اربعین ادامه داد: حرکت ۲۰ میلیونی اربعین جبهه جدیدی از اقتدار سیاسی و بین‌المللی جهان تشیع است.
در‌س گرفتن از مذاکرات فلسطین ‌
وی اضافه کرد: کسانی که چشم‌به‌راه مذاکره هستند و به آن امید بسته‌اند خوب است سرنوشت فلسطین را در نظر بگیرند چرا که بیش از ۶۰ سال است که عده‌ای در این کشور به دنبال مذاکره برای رسیدن به‌حق خود هستند اما همیشه در این راه توسری‌خور بوده‌اند اما بعد از شکل‌گیری جبهه مقاومت شاهد ایجاد حرکت‌های بزرگی در راستای مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی در غزه بودیم.
امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه برجام برای ما ذلت به همراه داشت و ما را از منظر هسته ای متوقف کرد، عنوان کرد: به مدد الهی کشور ما علم این رشته را به دست آورده و ان‌شاءالله به برکت شهدا این برجام هم منقضی شود و بار دیگر پرش هسته ای در کشورمان داشته باشیم.
وی ابراز کرد: دنیا در کشور ما قدرتی بزرگ دید که ۶ کشور قدرتمند جهان از ما تقاضای مذاکره داشتند که این قدرت مرهون ولایت‌فقیه و ایثارگری‌های ملت و مسئولان دلسوز کشورمان است و انقلاب اسلامی و خون شهدا توانسته چنین قدرتی عظیم را برای کشور ما به ارمغان آورد.
وی با تجلیل از مقام شهید شیری شهید مدافع حرم قزوینی و خانواده این شهید بیان کرد: شهیدان رنگ خدایی گرفته و زنده‌اند؛ آن‌ها در مقامی نشسته‌اند که همه آرزوی آن را دارند لذا بی‌شک در مجالسی که برای آن‌ها گرفته می‌شود خود شهدا نیز حاضر هستند.
‌صدیقی با اشاره به اینکه مادران شهدا شیر زنان عصر ما هستند، گفت: مادر شهید «ذکریا شیری» گویی در کلاس حضرت زینب(س) نشسته و درس گرفته چرا که بعد از شهادت فرزندش قهرمانانه از شهادت او می‌گوید و آن را هدیه‌ای از جانب خانواده‌اش به‌جانب امام حسین(ع) و اهل‌ بیت(ع) می‌داند.
امام‌ جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: آن روز که یاد شهدا از جمع ما برود غیرت و عزت و اقتدار نیز از بین خواهد رفت لذا باید تلاش کنیم همواره شمع گوهر تابناک شهدا روشن باشد و خود را مدافعان حریم ولایت و اهل‌بیت و احکام دین دانسته و خود را برای لشگر امام زمان‌(عج) آماده کنیم.
به گزارش ایکنا، پخش کلیپ، مداحی و اجرای گروه سرود انتظار از دیگر بخش‌هایی این مراسم بود.
انتهای پیام

captcha