عضو فعال فداییان اسلام در محضر قرآن/ توصیه امام(ره) به استاد قزوینی چه بود؟
کد خبر: 3767897
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

عضو فعال فداییان اسلام در محضر قرآن/ توصیه امام(ره) به استاد قزوینی چه بود؟

گروه فعالیت‌های قرآنی - استاد پیشکسوت قرآن مرحوم «عبدالله احمدی‌موقر» ارتباط نزدیکی با امام خمینی(ره) داشت به‌گونه‌ای که یک‌بار امام راحل به ایشان گفت: «عبدالله؛ با این صدای خوب و اخلاقی که داری قرآن را به همه به‌ویژه کودکان یاد بده»؛ از آن زمان ایشان در تدریس قرآن فعال بودند.

توصیه امام خمینی(ره) به استاد قزوینی چه بود؟

به گزارش ایکنا از قزوین، اساتید و چهره‌های برجسته قرآنی بیشماری را استان قزوین به خود دیده است که هر کدام از آن‌ها زحمات بسیاری در راه تربیت فعالان قرآنی کشور متحمل شده‌اند.
استاد مرحوم «عبدالله احمدی موقر» که پدر شهید بزرگوار «حسین احمدی موقر» است را می‌توان از جمله چهره‌های برجسته قرآنی استان شمرد. در این گزارش تلاش کردیم تا بیشتر با این استاد پیشکسوت آشنا شویم.
جواد قلی‌پور، مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین و از اساتید پیشکسوت قرآنی استان در گفت‌وگو با ایکنا در توصیف ویژگی‌های استاد پیشکسوت قرآن مرحوم عبدالله احمدی موقر اظهار کرد: آن مرحوم از علاقه‌مندان شهید نواب صفوی و از اعضای فعال فداییان اسلام بود که بعد از دستگیری و تحمل مدتی زندان از تهران به قزوین تبعید شد.

توصیه امام خمینی(ره) به استاد قزوینی چه بود؟

وی با اشاره به مجاهدت‌های این استاد قرآنی عنوان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی چندین‌بار از سوی ساواک به دلیل فعالیت‌های سیاسی دستگیر و مورد شکنجه و ضرب‌وجرح قرار گرفته بود که در یکی از این موارد با وجود کتک سختی که خورده بود به خانواده‌اش می‌گفت نگران نباشید فقط کمی مرا نوازش دادند!
قلی‌پور افزود: استاد احمدی در کار فعالیت‌های خود در قزوین در حرفه خیاطی نیز بسیار تبحر داشت و در مغازه‌ای به نام «پیراهن‌دوزی تهران» در قزوین خیاطی می‌کرد.
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به زندگی فرزند شهید این استاد پیشکسوت که خود نیز از فعالان قرآنی استان بود، ابراز کرد: شهید حسین احمدی موقر در سی‌ام خرداد ۱۳۴۱، در شهر تهران به دنیا آمد تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور پیدا کرد و در نهایت در ششم تیر ۱۳۶۶ در سردشت توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سینه و پهلو، به شهادت رسید و پیکرش در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شد.

توصیه امام خمینی(ره) به استاد قزوینی چه بود؟

قلی‌پور نحوه آشنایی خود با این استاد قرآنی را از برکت جلسات قرآن ایشان دانسته و تعریف کرد: آن مرحوم معلم اخلاق برجسته‌ای بود در کنار تخصص قرآنی فن بیان و صدای خوبی هم داشت و در امامزاده اسماعیل قزوین به قرائت قرآن می‌پرداخت.
این استاد قرآنی ادامه داد: ایشان ارتباط نزدیکی با امام خمینی(ره) داشت به‌گونه‌ای که یک‌بار امام راحل به وی فرمودند «عبدالله؛ با این صدای خوب و اخلاقی که داری قرآن را به همه به‌ویژه کودکان یاد بده»؛ از آن زمان ایشان در تدریس قرآن فعال بودند.
وی با بیان اینکه استاد احمدی در این کلاس‌ها ضمن روشنگری‌های سیاسی به تدریس قرآن و اخلاق همت می‌کرد، گفت: در جلسات استاد احمدی موقر پرورش یافته و توانستم معارف بسیاری را در این جلسات و محافل به دست آورم. به‌عنوان شاگرد کوچک این استاد بزرگ توفیق شرکت در جلسات تدریس ایشان را در سال 57 پیدا کردم، که این افتخار بزرگی برای من و همه شاگردان این استاد بزرگ بود.
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از جمله شاگردان این استاد بزرگ می‌توان به سعید علی‌اکبری از افتخارات کشورمان، استاد نداف و برخی دیگر از چهره‌های شاخص قرآنی استان اشاره کرد.
وی با اشاره به خاطرات خود از زمان حضور در جلسات قرآن استاد احمدی عنوان کرد: کلاس‌های استاد بسیار ارزشمند بود و در سطح بالایی قرار داشت. جلساتی که شب‌های یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده اسماعیل قزوین برگزار می‌شد و گاه تا ساعت 1 نیمه شب هم ادامه می‌یافت.

توصیه امام خمینی(ره) به استاد قزوینی چه بود؟قلی‌پور ادامه داد: یادم می‌آید شخصی به نام حاج محمد بهرامی در یک اطاق کوچک در مسجد به سختی زندگی می‌کرد. وی ‌حتی خانه‌ای هم نداشت با این حال برای تشویق کودکان و نوجوانان ۲۰ دوچرخه تهیه کرده بود و به بچه‌هایی که در محفل استاد احمدی می‌آمدند می‌داد تا بر آن دوچرخه‌ها سوار شوند.
این مسئول یادآور شد: این موضوع باعث ایجاد انگیزه در کودکان می‌شد تا در این محفل حضوری مستمر داشته باشند و به مرور از عشق دوچرخه به عشق الهی برسند.
مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: استاد حاج عبدالله احمدی‌موقر از اساتید پیشکسوت و بزرگ قرآن و اخلاق در آبان سال 63 دار فانی را وداع گفت. امیدواریم روح آن مرحوم شاد و خداوند ما را نیز در زمره عاملان به قرآن قرار دهد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۱ - ۱۰:۲۱
0
0
روحش شاد
متشکر از معرفی چنین فرد بزرگی
captcha