تبیین سیره فاطمی در نشست ایرانیان هند
کد خبر: 3782484
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴

تبیین سیره فاطمی در نشست ایرانیان هند

گروه بین‌الملل ـ یازدهمین نشست تربیت دینی ویژه ایرانیان مقیم دهلی‌نو در آستانه ایام فاطمیه با موضوع «پرتوی از سیره و سنت حضرت فاطمه زهرا(س)» در این شهر برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نشست با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، رئیس جامعة المصطفی العالمیه در هندوستان و با حضور مسئولان و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو و خانواده‌های آنان، شامگاه پنجشنبه، 27 دی‌ماه، در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی كشورمان برگزار شد.

این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام صالح با موضوع «سیره و سنت حضرت فاطمه الزهرا(س)» سخنرانی كرد.

صالح در این سخنرانی از مظلومیت‌ حضرت فاطمه(س) سخن گفت و با تبیین اختلاف تاریخی در تعیین تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) اظهار كرد: باید به اصول زندگی فاطمی توجه کنیم و با آشنایی با این اصول زندگی خود را بر آن اصل بنا نهیم. همچنین، تاریخ دقیق ولادت و وفات حضرت زهرا(س) معلوم نیست و این هم شاید سری است از اسرار آن بانوی بزرگ.

صالح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه زن در اسلام و تشریح ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) گفت: فاطمه زهرا(س) دختر پیامبر اكرم(ص)، سیماى پرفروغ ایمان، نمونه روشن تقوا و اسوه تمام‌‏عیار زن مسلمان است. در فضیلت آن بانوى بزرگوار نویسندگان مذاهب اسلامى روایت‌ها آورده‌‏اند كه هر یک بیانگر گوشه‌‏اى از عظمت روحى آن نور مبین و گوهر ثمین است.

وی در ادامه با تأكید بر اینكه باید با الگوهای واقعی و اسوه‌های حسنه از جمله حضرت زهرا(س) آشنا شویم، گفت: آن حضرت در طول عمر کوتاهش تأثیر بسزایی در جامعه بشری داشته است. نقش آن حضرت در حمایت از ولایت بی‌نظیر است و در مقطع کنونی نیز جامعه اسلامی ما نیاز به حمایت از ولایت امر را دارد.

این مراسم با ذکر مصیبت آن حضرت پایان یافت و حاضران بر مظلومیت آن بانوی عزیز گریستند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha