شاعر آیینی باید هدایتگر باشد
کد خبر: 3782592
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳

شاعر آیینی باید هدایتگر باشد

گروه فرهنگی- شاعر برجسته کشور گفت: شاعر شیعه که در مکتبی پرورش یافته که چراغ خرد را با نورافکن‌های عقل ظاهربین اشتباه نگرفته، باید هدایتگری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

شاعر آیینی باید هدایتگر باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، ساعد باقری 29 دی‌ماه در محفل شعر فاطمی که در قالب سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر برگزار شد، اظهار کرد: در برخی آثار شعرا و نویسندگان می‌بینیم که با دارا بودن جنبه‌ای از شخصیت روشنفکری، پیچ و خم و خطرات پیش‌رو را هشدار دادند.
وی با اشاره به اینکه شعر آیینی می‌تواند به هر مناسبتی اطلاق شود، تصریح کرد: شعر می‌تواند آیینی نباشد اما حسینی و علوی باشد؛ سرودن آن اهل ذوق و حال مناسبی می‌خواهد اما شاعر آیینی باید به آنچه می‌سرایند توجه جدی کنند چرا که هر چیزی می‌تواند هم هدایتگر باشد و هم گمراه‌کننده.
شاعر برجسته کشور و سراینده سرود ملی ایران با اشاره به بخشی از آیه 26 سوره بقره « يُضِلُّ بِهِ كَثِيرًا وَيَهْدِي بِهِ كَثِيرًا» خاطرنشان کرد: ایمان هم اگر به جهل آلوده شود، از انسان می‌تواند جهالت‌هایی سر بزند که از کافر سر نمی‌زند.
وی در مورد باروهای عجیب و غریب برخی و حتی خرافه‌گرایی در دین ابراز کرد برخی مسائل بیم‌آور است و شاعر آیینی و انسان‌های اهل فرهنگ و هنر باید در این موارد به مردم هشدار دهند.
باقری ادامه داد: شاعر شیعه که در مکتبی پرورش یافته که چراغ خرد را با نورافکن‌های عقل ظاهربین اشتباه نگرفته، باید به این نکته توجه کند و دیگران را به آن آگاهی دهد تا آنچه از فرهنگ علوی برمی‌آید انتشار یابد و مرزها را روشن کند.
انتهای پیام
captcha