امدادرسانی در 6 استان ادامه دارد/ برپایی 34 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان
کد خبر: 3800812
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
فتحی اعلام کرد:

امدادرسانی در 6 استان ادامه دارد/ برپایی 34 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان

گروه سلامت ــ معاون عملیات سازمان امداد و نجات از تداوم امدادرسانی در شش استان کشور خبر داد و گفت: 6 فروردین امدادرسانی در مازندران به اتمام رسید و همچنان در 6 استان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات به تشریح اقدامات صورت گرفته در سیل استان‌های گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان و ایلام پرداخت و در خصوص خدمات ارائه شده در استان گلستان از ۲۵ اسفند ۹۷ تا 13 فروردین ۱۳۹۸ گفت: در ۱۰ شهرستان، تعداد 98 شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۵۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به 15 هزار و 847 نفر در این استان اسکان اضطراری و بیش از 56 هزار بسته غذایی بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به محاصره برخی از روستاها به وسیله آب و تخریب راه‌های ارتباطی، یکی از نکات برجسته عملیات استفاده از ۶ فروند بالگرد امدادی جهت ایجاد راه دسترسی هوایی برای انتقال بیش از 288 هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی 218 ساعت پرواز بالگردهای جمعیت، سپاه و ارتش بوده است.

فتحی افزود: همچنین با ایجاد اردوگاه هایی در مناطق مختلف شهرستان آق قلا و گرگان، بخش عمده ای از آسیب دیدگان در این اماکن اسکان اضطراری داده شده و جهت تغذیه نیز با هماهنگی خیرین غذای گرم توزیع می‌شود. همچنین روزانه بیش از ۲۴۰ نفر نجاتگر در قالب ۵۰ تیم عملیاتی در حال فعالیت و امدادرسانی بوده و تعداد ۶۰ دستگاه خودروی امدادی و آمبولانس و با همکاری سازمان های دیگر و مردم محلی روزانه ۳۳ فروند قایق در حال توزیع اقلام غذایی و امدادی بین آسیب دیدگان هستند.

6 فروردین امدادرسانی در مازندران به اتمام رسید

وی در خصوص امدادرسانی در استان مازندران از ۲۵ اسفند تا ۶ فروردین ۹۸ گفت: تغییرات شرایط جوی در ۱۲ شهرستان استان مازندران باعث شد تا در ۸۸ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به بیش از ۱۳ هزار نفر امدادرسانی شود و تعداد ۴۲۹ نفر اسکان اضطراری و ۴۴۵ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و ۸۸۰ منزل از آب تخلیه شوند که در این استان نیز تعداد ۴۸۲ نفر در قالب ۱۱۷ تیم امدادی با ۱۸ فروند قایق(امدادی و محلی) فعالیت داشته و اقلام امدادی را بین آسیب دیدگان توزیع و در ششم فروردین عملیات در استان مازندران به اتمام رسیده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در خصوص شرایط استان خوزستان از ۲۵ اسفند تا 13 فروردین ۹۸ اعلام‌ کرد: در 18  شهرستان استان خوزستان 119 شهر، روستا، مناطق عشایرنشین و محور کوهستانی به 30 هزار و 837 نفر امدادرسانی شده و 15 هزار و 593 نفر اسکان اضطراری داده و تعداد 376 نفر به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

برپایی 34 اردوگاه اسکان اضطراری در خوزستان

ایجاد 34 اردوگاه اسکان اضطراری در مدارس و سالن های ورزشی شهرهای دزفول، اهواز، شوش، شوشتر، شادگان، باوی و سوسنگرد از دیگر اقداماتی بود که فتحی از انجام آن خبر داد و گفت: 175 تیم عملیاتی در این استان فعال هستند.

وی در خصوص خدمات ارائه شده به مردم استان لرستان از 4 تا 13 فروردین ۹۸ گفت: در استان لرستان نیز در 10 شهرستان به تعداد 16 هزار و 425 نفر امدادرسانی شده و 11 هزار و 180 نفر اسکان اضطراری داده و 385 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد شهرهایی هستند که در آنها خدمات امدادی ارائه شده است.

فتحی ادامه داد: استقرار و فعالیت شش فروند بالگرد امدادی در منطقه، اعزام تیم‌های امدادی از استان‌های معین اصفهان، کردستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی و ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‌های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود با فعالیت 168 تیم امدادی از دیگر اقدامات سازمان عملیات امداد و نجات در استان لرستان است.

وی افزود: در استان ایلام نیز از 4 تا 13 فروردین ۹۸در 11 شهرستان به پنج هزار و  422 نفر امدادرسانی شده و دو هزار و 925  نفر اسکان اضطراری داده و 103 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است. این اقدامات در شهرهای ایلام، آبدانان، ایوان غرب، سیروان، دهلران، ملکشاهی، چرداول، دره شهر، ماژین، بدره و مهران صورت گرفته‌ است. همچنین استقرار و فعالیت 2 فروند بالگرد امدادی در منطقه، ایجاد 8 اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های ملکشاهی، دره شهر، ماژین و مهران نیز با فعالیت 32 تیم امدادی محقق شده‌ است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در پایان اعلام کرد: امدادرسانی در گلستان، خوزستان، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی ادامه دارد.

انتهای پیام 

captcha