بلایای طبیعی، امتحان الهی برای همگان است
کد خبر: 3801233
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
‌آیت‌الله مکارم شیرازی:

بلایای طبیعی، امتحان الهی برای همگان است

گروه اجتماعی ــ آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سیل اخیر با بیان اینکه این نوع حوادث، آزمون الهی است، گفت: باید بررسی و آسیب‌شناسی دقیق و لازم صورت گیرد تا در آینده چنین مشکلاتی با این حجم از تخریب و ویرانی رخ ندهد.

ستادهای مردمی کمک به سیل زدگان در سراسر کشور تشکیل شودبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع ‌تقلید شیعیان، امروز، 17 فروردین‌ماه در دیدار اعضای ستاد مردمی رسیدگی به سیل‌زدگان استان قم، سیل اخیر در مناطق وسیعی از کشور را ویرانگر، دردناک و در عین حال بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: ما در عمر خود چنین سیلابی در یک منطقه هم ندیده بودیم تا چه رسد به مناطق مختلف، به همین دلیل حجم تخریب‌ها و ویرانی نیز بی‌سابقه و زیاد است.

وی با تأکید بر این‌که صرف ابراز تأسف و همدردی با سیل‌زدگان کافی نیست و باید خود را جای آن‌ها بگذاریم، بیان کرد: سیل‌زدگان همه چیز اعم از خانه و کاشانه، احشام و سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند و شرایط دردناکی را تجربه می‌کنند.

این مرجع تقلید رسیدگی به نیازهای فوری، بازسازی مناطق سیل‌زده و نیز آسیب‌شناسی مشکلات سیل اخیر را سه موضوع مهم دانست و افزود: باید بررسی و آسیب‌شناسی دقیق و لازم صورت گیرد تا در آینده چنین مشکلاتی با این حجم از تخریب و ویرانی رخ ندهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تشکیل ستادهای مردمی برای کمک به سیل‌زدگان در استان قم را امری ارزشمند برشمرد و ادامه داد: شایسته است این ستاد در دیگر مراکز استان‌ها نیز تشکیل شود تا با تقسیم کار و همدلی و همکاری مردم مشکلات سیل‌زدگان کاهش پیدا کند.

وی اظهار کرد: سپاه، ارتش، بسیج و دولت همه در حد توان خود تلاش کرده و می‌کنند اما با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها و خسارات تا همکاری و بسیج عمومی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

وی بیان کرد: افراد متمکن و خیرین و آحاد ملت هر کس در حد وسع و توان خود باید به فریاد سیل‌زدگان برسد.

این مرجع تقلید ادامه داد: ما نیز در مرحله اول 250 میلیون تومان و در مرحله دوم نیز 100 میلیون تومان و بخش قابل توجهی کمک‌های غیر نقدی به سیل زدگان اهدا کرده‌ایم تا در این امر خیر سهیم باشیم.

وی در پایان وقوع بلایای طبیعی هم‌چون سیل را آزمونی برای همگان دانست و گفت: امیدواریم مردم هم‌چون دیگر عرصه‌ها که در کارهای خیر پیشگام و همراه هستند، در این عرصه نیز ورود جدی داشته باشند و به کمک سیل زدگان بشتابند؛ ما به همه کسانی که در این راه پراهمیت گام برمی‌دارند از صمیم دل دعا می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha