برگزاری دومین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه 16
کد خبر: 3807268
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

برگزاری دومین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه 16

کانون خبرنگاران نبأ ــ دومین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه 16، سه‌شنبه، 10 اردیبهشت‌ماه در مجتمع آموزشی ــ فرهنگی شهید دکتر علی شریعتی برگزار می‌شود.

مصطفی پالیزدار، رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه 16 تهران در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ از برگزاری دومین کنگره معلمان و بیش از یک هزار و 100 شهید دانش آموز منطقه 16 خبر داد و گفت: این مراسم سه‌شنبه، 10 اردیبهشت‌ماه از ساعت 15 تا 17 در تالار اجتماعات مجتمع آموزشی ــ فرهنگی شهید دکتر علی شریعتی واقع در منطقه 16، محله یاخچی‌آباد با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: در سال گذشته که برای اولین‌بار به برگزاری کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه 16 اقدام کردیم، با اطلاعات و آرشیوی ناقص مواجه بودیم که با همکاری مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و نهادهای مسئول در این امر همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پایگاه‌های بسیج مساجد، ستاد برگزاری کنگره شکل گرفت و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کردیم.
رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه 16 ادامه داد: در این پایش مردمی که با تلاش مجدانه همکاران فرهنگی در اداره و مدارس منطقه همراه بود، دریافتیم منطقه 16 تهران بیش از 40 معلم و همکار فرهنگی و بیش از یک هزار و 100 دانش‌آموز شهید در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ کیان ایران اسلامی، تقدیم کرده است.
پالیزدار با اشاره به اینکه منطقه 16 تهران بیشترین شهید دانش‌‌آموز را در سطح کشور دارد، اظهار کرد: سال گذشته با آمار و اطلاعات اندکی که در اختیار داشتیم، اولین کنگره معلمان و یک هزار و 100 شهید دانش‌آموز را برگزار کردیم و این کار خیر و برکات فراوانی برای اداره، مدارس و همکاران سخت‌کوش منطقه را به همراه داشت.
وی گفت: این آمار بالای شهدای دانش‌آموز ما را متوجه مسئولیت خطیر در حفظ و حراست از خون شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های آینده کرد؛ در این راستا تصمیم گرفتیم دبیرخانه ستاد برگزاری کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید و کمیته‌های مربوطه به‌طور دائم در طول سال تشکیل و فعالیت کند و مصوبات کمیته‌ها پس از تأیید در ستاد کنگره از سوی رئیس اداره ابلاغ و لازم‌الاجرا شود.
پالیزدار ادامه داد: اهم مصوبات و برنامه‌هایی که تاکنون اجرا شده؛ به‌صورت اجمالی عبارت است از نام‌گذاری مدارس جدید‌التأسیس به نام معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه و همچنین نام‌گذاری نمازخانه، کلاس و آزمایشگاه مدارس به نام معلمان و دانش‌‌آموزان شهید منطقه.
رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه 16 گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، هر مدرسه مکلف شد با بررسی شهدای نزدیک مدرسه یکی از شهدای معلم و فرهنگی و یا دانش‌آموز را به‌عنوان شهید شاخص مدرسه در سال تحصیلی 97 – 98 مشخص کند و معلمان و دانش‌آموزان نسبت به سیر آن شهید در طول سال تحصیلی آشنا شوند.
وی یادآور شد: یکی از برکات برگزاری اولین کنگره، توجه خاص شهدا به منطقه ما شد و در نخستین روزهای آغاز سال تحصیلی، برای نخستین بار در اولین صبح‌گاه مشترک مدیران مدارس، یک شهید گمنام 18 ساله میهمان ویژه ما شد.
پالیزدار گفت: همچنین از دیگر برنامه‌هایی که به برکت اولین کنگره معلمان و دانش‌آموزان شهید منطقه 16، نصیب‌مان شد این بود که برای نخستین‌بار توانستیم در ایام‌‌الله دهه فجر همراه با جمعی از مدیران اداره و مدارس و همکاران فرهنگی‌ بر مزار معلمان شهید منطقه حاضر شویم و با آنان تجدید عهد و پیمان کنیم.
مجید وفامهر
انتهای پیام
captcha