امداد خداوند نصیب مؤمنان اهل تقوا می‌شود
کد خبر: 3816572
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

امداد خداوند نصیب مؤمنان اهل تقوا می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امداد خداوند نصیب مؤمنان اهل تقوا می‌شود، گفت: در سوره طه می‌خوانیم که گاهی در امتحانات سخت ناامیدی سراغ بندگان خوب خدا هم می‌آید، اما در همین امتحانات سخت و بحرانی هم نصرت خداوند فرا می‌رسد و بندگان شایسته خود را هدایت کرده و نجات می‌دهد.

همراهی با صادقین، خداشناسی ما را تأمین و تضمین می‌کند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در جلسه تفسیر قرآن کریم مسجد امام خمینی(ره) قزوین، روز گذشته، 11 اردیبهشت ماه با اشاره به آیه 24 سوره عنکبوت اظهار کرد: زمانی‌که حضرت ابراهیم (ع) تمام صحبت‌های خود را برای هدایت قومش انجام داد و به آن‌ها بشارت و انذار داد، قومش در رفتاری بی‌معرفتانه گفتند باید ابراهیم(ع) را به قتل برسانیم یا به آتش بکشیم؛ اما خدای متعال این پیامبر الهی را به‌واسطه مقاومت و ایستادگی وی از آتش نجات داد.

امام‌ جمعه قزوین افزود: اگر حضرت ابراهیم (ع) در برابر سرکشی‌های قوم خود سازش‌طلبی و منفعت‌طلبی از خود نشان می‌داد و ایمان خود را نادیده می‌گرفت، اهل جهنم می‌شد و خدای متعال وی را از آتش نجات نمی‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: برای شناخت خدا باید با حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت ابراهیم، حضرت یوسف و پیامبران الهی(ع) هم‌سفر شویم. در همراهی با صادقین، خداشناسی ما تأمین و تضمین می‌شود.

وی با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) گفت: زمانی‌که حضرت موسی(ع) به‌صورت نوزادی در کاخ فرعون وارد شد خدای متعال با عنایت خود مادر موسی(ع) را به وی بازگرداند تا غمگین فرزند خود نباشد. یکی دیگر از عنایات خداوند به حضرت موسی(ع) زمانی بود که وی با یک جوان طاغوتی درگیر و عامل مرگ وی شد و خدای متعال او را از مخمصه‌ای که به وجود آمده بود، نجات داد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: با مطالعه تاریخ به‌خوبی درمی‌یابیم که اگر آدمی بندگی خدای متعال را به‌درستی به‌جای بیاورد، خداوند نجات‌دهنده او خواهد شد.

امام‌ جمعه قزوین ابراز کرد: پس از امتحانات الهی که برای حضرت موسی(ع) رخ داد خدای متعال به پیامبر خود امر کرد که به همراه برادرش نزد فرعون برود و او را هدایت کنند، زیرا فرعون علیه خدای یکتا طغیان کرده بود. همان‌گونه که خداوند در دوره پهلوی به امام راحل(ره) توفیق مقابله با فرعون زمان خود را عنایت کرد.

وی ابراز کرد: زمانی‌که حضرت موسی و برادرش نزد فرعون می‌رفتند احساس نگرانی داشتند که خدای متعال به آن‌ها فرمود، نترسید که خدا پشتیبان شماست؛ این وعده خدا فقط مخصوص این پیامبر نبود؛ بلکه خداوند برای همه بندگانش که بر او توکل می‌کنند تا پایان دنیا پشتیبان خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرار بود ما به دهان آمریکا بزنیم نه اینکه چشم ما به دهان آمریکا باشد تا ببینیم لطف غربی‌ها شامل حال ما می‌شود یا خیر؟! هر زمانی ما مقابل مستکبران خود را ذلیل کردیم مورد نفرت و خشم خدا قرار می‌گیریم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در سوره طه می‌خوانیم که گاهی در امتحانات سخت یاس و ناامیدی سراغ بندگان خوب خدا هم می‌آید، اما در همین امتحانات سخت و بحرانی هم نصرت خداوند فرا می‌رسد و بندگان شایسته خود را هدایت کرده و نجات می‌دهد. یعنی امداد خداوند نصیب مؤمنان اهل تقوا می‌شود.

وی ابراز کرد: ابوذر غفاری از رسول خدا (ص) نقل می‌کند که ایشان فرمودند وجود اهل‌بیت(ع) همانند کشتی نوح هستند که هرکس وارد ولایت اهل‌بیت شود، نجات پیدا می‌کند و هرکس از کشتی ولایت خارج شود غرق در گمراهی و ظلمات خواهد شد.

امام‌ جمعه قزوین در پایان ابراز کرد: در حدیث دیگری جابربن عبدالله انصاری از پیامبر اسلام نقل می‌کند که ایشان فرمودند: «فاطمه زهرا قلب من است و فرزندان او میوه دل من هستند و همسر فاطمه نور چشم من است و فرزندان او امین‌ها و ریسمان نجات هستند و هرکس این ریسمان ولایت را گرفت، سعادتمند و هرکس این ریسمان را رها کرد، گمراه می‌شود».
انتهای پیام

captcha