اعزام 14 هزار مشهد اولی استان قزوین به حرم امام رضا(ع)
کد خبر: 3818350
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

اعزام 14 هزار مشهد اولی استان قزوین به حرم امام رضا(ع)

گروه اجتماعی- معاونت آستان قدس رضوی در استان قزوین خبر داد: شناسایی ۱۴ هزار نفر که تاکنون به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف نشده بودند از جمله فعالیت‌های انجام‌شده آستان قدس در استان قزوین است که این تعداد برای اولین بار تا پایان سال ۹۷ به مشهد اعزام شدند.

اعزام 14 هزار مشهد اولی استان قزوین به حرم امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از قزوین، «حسنعلی نوروزی» معاونت آستان قدس رضوی در استان و مسئول محرومیت‌زدایی استان قزوین، در نشست خبری ظهر امروز ۲۰ خردادماه به‌منظور تشریح برنامه‌های آستان قدس رضوی در سطح استان اظهار کرد: طرح خادمیاران از آذر سال ۹۵ فعالیت خود را در ۴ محور فرهنگی، محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به نیازمندان، وقف و نذورات، امور خادمیاری در قالب ساماندهی و توجیه و به‌کارگیری خادمان آغاز کرد.
وی افزود: تلاش شده تا به‌واسطه اجرای این طرح سبک زندگی علوی، رضوی و مهدوی در میان خانواده‌ها و جوامع گسترش یابد، ازاین‌رو خادمیاران در دو دسته تخصصی- موضوعی و عمومی- محلی ساماندهی می‌شوند.
نوروزی تصریح کرد: در حوزه خادمیاران موضوعی- تخصصی تعداد ۲۵ کانون تخصصی چون رسانه، خانواده، قرآن، مداحان، شعرا، ورزشکاران، بانوان، وکلا، سلامت، اشتغال‌زایی در حال فعالیت در استان قزوین هستند همچنین در سطح خادمیاران عمومی- محلی نیز ۷۵ کانون در سطح استان راه‌اندازی شده و در حال فعالیت هستند.
وی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان در سامانه خادمیاران بعد از تأیید و ‌گذراندن دوره آموزشی لازم فعالیت خود را آغاز می‌کنند و برای فعالان این عرصه فرصت خادمی در حرم مطهر امام رضا (ع) به مدت یک روز در ماه فراهم می‌شود.
معاون آستان قدس رضوی در استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین ۴ هزار نفر در حوزه خادمیاری ثبت‌نام کردند که ۳۵۰۰ نفر از آن‌ها آموزش لازم را دیده و در حوزه فعالیت خود توجیه شدند.
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر سایت ثبت‌نام خادمیاران بسته است اما در ایام ولادت امام رضا (ع) در دهه کرامت این سامانه باز خواهد شد.

بیش از ۹ میلیارد تومان ارزش خدمات انجام شده آستان قدس در قزوین
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در نمایندگی آستان قدس استان قزوین عنوان کرد: در ۲ سال گذشته خدماتی به ارزش ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب ۲۸۰ هزار نوع خدمت در سطح استان انجام‌شده است که از جمله آن می‌توان به خدمات انجام‌شده در حوزه محرومیت‌زدایی اشاره کرد.
نوروزی ادامه داد: همچنین شناسایی ۱۴ هزار نفر که تاکنون به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف نشده بودند از جمله دیگر فعالیت‌های انجام‌شده آستان قدس در استان قزوین است که این تعداد برای اولین بار تا پایان سال ۹۷ به مشهد اعزام شدند.
وی با اشاره به وقوع سیل در چندین استان کشور در ابتدای سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع سیل اولویت خدمات‌رسانی آستان قدس رضوی به مناطق سیل‌زده اختصاص‌یافته تا بدین واسطه گامی برای کمک و یاری سیل‌زدگان فراهم شود.
این مسئول به کمک‌های استان قزوین به مناطق سیل شده هم اشاره و عنوان کرد: تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های غیر نقدی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های نقدی جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است، همچنین ۱۵ گروه جهادی به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و در حال حاضر آمادگی اعزام گروه‌های جدید جهادی را نیز داریم.

توزیع 40 هزار پرس غذای گرم در ماه رمضان 
وی در خصوص فعالیت‌های آستان قدس در ماه رمضان اعلام کرد: در طول ماه مبارک رمضان ۴۰ هزار غذای گرم با همکاری کمیته امداد استان و آستان قدس در مناطق مختلف در بین نیازمندان و خانواده‌های کم‌بضاعت توزیع شد.
نوروزی اضافه کرد: همچنین میزان ۱۵۰ هزار و ۶ پرس غذای گرم و ۱۰ هزار و ۲۰۰ پک افطار در ۲ سال گذشته در سطح استان توزیع شده است.
مسئول محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در استان قزوین از برگزاری ۲۰۰ برنامه جزءخوانی و محافل قرآنی در سطح استان در طول 2 سال گذشته خبر داد و گفت: توزیع ۳ هزار بسته لوازم‌تحریر، توزیع گوشت ۱۸۷ رأس گوسفند که به‌عنوان عقیقه نذر شده بود، سرکشی از ۲۲۵۱ نفر از بیماران و سالمندان، ۲ هزار مورد کمک‌های درمانی، از جمله فعالیت‌های صورت گرفته نمایندگی آستان قدس در سطح استان قزوین است.
معاون آستان قدس رضوی در استان قزوین در پایان اعلام کرد: از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌های این آستان می‌توان به کمک به آب‌رسانی ۳ روستا در سال گذشته و 4 روستا در سال جاری، اعزام ۵۲ گروه جهادی به مناطق محروم در قالب ۱۷ هزار و ۵۴۳ خدمت توسط ۱۷۵۰ نفر، اهدای ۳۴۰ مورد جهیزیه شامل اقلام مهم زندگی و ارائه وام قرض‌الحسنه با سود ۲ درصد، برگزاری ۶۸۰ برنامه فرهنگی، اعزام ۹۰۰ دانش‌آموز به مشهد مقدس و ساخت و نوسازی ۳۶ مورد مسکن برای محرومان اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha