رسالت مهم پیامبر اسلام بارور کردن اندیشه توحیدی بود
کد خبر: 3820961
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

رسالت مهم پیامبر اسلام بارور کردن اندیشه توحیدی بود

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: هیچ دین و پیامبری نیامد مگر برای تحقق دو امر ایمان و عمل صالح و رسالت مهم پیامبر اسلام بارور کردن اندیشه‌های توحیدی و معرفی مکارم اخلاقی در میان امت بود.

رسالت مهم پیامبر اسلام بارور کردن اندیشه توحیدی بود

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی نعمت‌اللهی پنجشنبه 30 خرداد در آستانه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع مدیران حراست دستگاه‌های اجرایی استان در امامزاده علی (ع) قزوین بیان کرد: هیچ دین و پیامبری نیامد مگر برای تحقق دو امر ایمان و عمل صالح و خلاصه نبوت و ۲۳ سال زحمات پیامبر برای همین دو امر بود.
حجت‌الاسلام نعمت اللهی گفت: پیامبر آمد تا مکارم اخلاق را پیاده کند و اولین رسالت پیامبر ایمان آوردن مردم و بارور کردن اندیشه توحیدی و سپس معرفی مکارم اخلاقی بود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: رسالت مهم پیامبر بارور کردن اندیشه‌های توحیدی و معرفی مکارم اخلاقی در میان امت بود.
وی بیان کرد: باید توحید و عبادات ما توأم با تربیت دینی باشد تا شاهد حاکم شدن اخلاق دینی در جامعه و به سرانجام رسیدن برنامه‌ها باشیم.
این مسئول یادآور شد: سوره عصر در قرآن را سوره بهره‌وری از عمر می‌دانند و ازآنجاکه هر کس یک ظرفی دارد و با این مرگ‌ها که می‌بینیم باید از حوادث و اجل تعیین‌شده عبرت گرفته و مسیر زندگی خود را با عمل صالح و ایمان به خدا اصلاح کنیم.
وی گفت: در کف جامعه خیلی‌ها ادعای ایمان می‌کنند اما در عمل خیلی بداخلاقی در جامعه دیده می‌شود که نگران‌کننده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: حلقه مفقوده در جامعه زیادی داریم و باید بررسی کنیم و ببینیم چرا جامعه این‌گونه شده و بااینکه مسلمان هستیم و ایمان‌داریم اما اخلاق در اجتماع کم‌رنگ است؟
وی ادامه داد: متأسفانه شاهد تضاد رفتاری زیادی در جامعه هستیم و با توجه به اینکه فرهنگ دینی و تربیت دینی داریم و دعای توسل و عاشورا و کمیل را به‌عنوان مظاهر فرهنگ دینی زیاد مشاهده می‌کنیم اما چون جامعه از تربیت دینی کم‌بهره است با مشکلات زیادی مواجهیم.
حجت‌الاسلام نعمت اللهی با بیان اینکه پیامبر مأمور تزکیه و تربیت جامعه و آموزش کتاب و حکمت است، بیان کرد: عمر بن سعد هم حافظ قرآن بود، شمر بن ذی الجوشن نماز شب می‌خواند و جانباز جنگ صفین بود اما چون تربیت دینی نداشتند در مقابل معصومین (ع) ایستادند.

انتهای پیام

captcha