مساجد مسئول ساخت واحدهای مسکونی در لرستان می‌شوند
کد خبر: 3823579
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
از سوی بسیج سازندگی قزوین؛

مساجد مسئول ساخت واحدهای مسکونی در لرستان می‌شوند

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در طرح جهاد همبستگی قرار است همه مردم در کنار بسیج سازندگی پای‌کار بیایند تا هر چه زودتر مشکلات هم‌وطنان سیل‌زده رفع شود به این صورت که هر مسجد در هر محله‌ای مسئولیت ساخت و تجهیز یک واحد مسکونی را به عهده می‌گیرد.

مساجد معین ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی در نورآباد لرستان می‌شوند

مهدی صادق‌پور، مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین، در تشریح اقدامات بسیج سازندگی استان قزوین در رابطه با سیلی که در ابتدای سال 98 رخ داد، اظهار کرد: پس از رفع مشکلات اولیه پیش‌آمده به‌واسطه سیل، سپاه استان قزوین معین شهرستان نورآباد استان لرستان شده است.

وی ادامه داد: با شکل گرفتن تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مسکن انقلاب مقرر شد تعداد 450 واحد توسط سپاه استان قزوین بازسازی و نوسازی شود که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این اقدام در اولویت قرار دارند.

صادق‌پور بیان کرد: از تعداد 450 خانه، 50 خانه باید از نوساخته شود و مابقی با کمک گروه‌های تخصصی جهادی، مردم عزیز و خیرین رفع مشکل و بازسازی خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین توضیح داد: در طرح جهاد همبستگی قرار است همه مردم در کنار بسیج سازندگی پای‌کار بیاورد تا هر چه زودتر مشکلات هم‌وطنانمان در مناطق سیل‌زده رفع شود به این صورت که هر مسجد در هر محله‌ای مسئولیت ساخت و تجهیز یک واحد مسکونی را به عهده می‌گیرد.

وی افزود: عکس هر یک از خانه‌های تخریب‌شده در سایتی که به‌منظور همین طرح راه‌اندازی شده، بارگذاری می‌شود و هر مسجدی می‌تواند انتخاب کند که مسئولیت کدام خانه را به عهده خواهد گرفت.

صادق‌پور بیان کرد: امامان جماعت و پایگاه‌های بسیج هر یک از مساجد در این خصوص توجیه شده‌اند و طرح به‌صورت هر مسجد یک خانه و هر کاسب یک کالای اساسی پیش خواهد رفت و یا با آورده‌های دولتی معین احداث خانه خواهند بود.

مسئول بسیج جهاد سازندگی استان قزوین با اشاره به این موضوع که هم‌اکنون پرونده‌ها تشکیل‌شده و زمین‌ها برای واگذاری آماده هستند گفت: آواربرداری‌ها انجام‌شده است و جلسات متعددی هم با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار کرده‌ایم و امیدواریم هر چه سریع‌تر واحدهای مسکونی تحویل مردم عزیزمان در استان‌های سیل‌زده شود.

انتهای پیام

captcha