عمل به آموزه‌های دینی از فعالان قرآنی قهرمان می‌سازد
کد خبر: 3823956
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

عمل به آموزه‌های دینی از فعالان قرآنی قهرمان می‌سازد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف استان قزوین با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان از سلبریتی‌ها به دلیل داشتن زمینه هنری الگوبرداری می‌کنند، گفت: اگر جامعه قرآنی عامل به قرآن باشد بی‌شک می‌توان شاهد الگوبرداری جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان از این قهرمانان قرآنی بود.

عمل به آموزه‌های دینی از فعالان قرآنی قهرمان می‌سازد

به گزارش ایکنا از قزوین، دوره آموزشی تخصصی و ارتقا سطح قرائت ویژه شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله استانی با حضور احمد ابوالقاسمی از اساتید و داوران برجسته بین‌المللی امروز، 11 تیرماه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در روایات و تأکیدات اهل‌بیت(ع) برای تالیان قرآن کریم ویژگی‌های متعددی را برشمرده‌اند چرا که یادگیری و تلاوت قرآن، تدبر و عمل به آموزه‌های قرآنی جزء دستورات و تأکیدات بسیار خداوند و اهل‌بیت است.

وی افزود: هر کسی که عهده‌دار مسئولیت خویش باشد می‌تواند جامعه خود را به یکی از برترین جوامع تبدیل کند و این نگاه و تأکید دینی ماست؛ لذا عمل به وظایف محوله بی‌شک موجب با آبروتر شدن و مطلوب شدن آن جامعه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف استان قزوین تصریح کرد: یکی از اقشار اثرگذار به‌ویژه در حوزه فراگیر شدن و ‌توسعه معنویت بی‌شک قشر تالیان کلام وحی و حافظان و قاریان قرآن هستند که در مقابل قرآن زانوی ادب زده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز نوجوانان و جوانان گاه از یک سلبریتی به دلیل داشتن زمینه هنری الگوبرداری می‌کنند، بیان کرد: اگر جامعه قرآنی عامل به قرآن باشد بی‌شک می‌توان شاهد الگوبرداری جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان از این قهرمانان قرآنی بود.

این مسئول گفت: اگر می‌خواهیم قهرمانان قرآنی در جامعه الگوی نسل جوان و تابلو و ویترین آموزه‌های دینی و قرآنی باشند باید آن‌ها در عامل بودن به آموزه‌های الهی پیشگام باشند زیرا به‌طور قطع انتظار و ‌توقع بیشتری در حوزه عمل به قرآن از فعالان و جامعه قرآنی می‌رود.

حجت‌الاسلام مجیدی یادآور شد: قهرمان قرآن کسی است که در کنار مهارت خود در حوزه‌های مختلف قرآنی چون حفظ و قرائت بتواند عامل به آموزه‌های دینی هم و تحلیل‌گر دین و شریعت خود باشد که در این صورت آن شخص می‌تواند به قهرمان جامعه خود تبدیل شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره آموزشی در قزوین خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه‌ها در کنار ارتقاء سطح قرائت متسابقین زمینه عمل به آموزه‌های قرآنی شرکت‌کنندگان را نیز فراهم کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان بیان کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی ۲۴ و ۲۵ تیرماه برگزار می‌شود و ‌نفرات برتر به مسابقات کشوری که در اصفهان برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

captcha