خادمان امام رضا(ع) میهمان قزوینی‌ها می‌شوند
کد خبر: 3824295
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰

خادمان امام رضا(ع) میهمان قزوینی‌ها می‌شوند

گروه فرهنگی ــ مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان گفت: ۵۰ نقطه از سطح استان برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف کاروان زیر سایه خورشید در نظر گرفته شده است و از روز پنجشنبه، ۱۳ تیرماه پنج نفر از خادمان امام رضا(ع) وارد قزوین شده و دیدار‌های مختلفی را با اقشار مختلف مردم خواهند داشت.

5  خادم امام رضا (ع) میهمان قزوینی‌ها می‌شوند

به گزارش ایکنا از قزوین، ساسان کرمی، مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین و دبیر جشن‌های مردمی و بین‌المللی زیر سایه خورشید استان قزوین ظهر امروز، 12 تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال ششمین سال برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در استان قزوین است.

وی افزود: همه در این ایام در انتظار خادمان امام رئوف به‌عنوان سفیران امام رضا(ع) هستند چرا که جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در این سال‌ها سنگ بنای مفهوم و حقیقتی به نام زیارت از راه دور و اتصال قلوب دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) به امام را از فرسنگ‌ها دورتر از مرقد شریف حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) را نهادینه کرده است.

کرمی با بیان اینکه بیش از پنج ماه از هماهنگی‌های این جشن‌های مردمی در استان می‌گذرد، گفت: والاترین رسالت کاروان‌های زیر سایه خورشید حضور در دورترین نقاط از مراکز استان‌ها و روستاهای صعب‌العبوری که مردم آن مناطق امکان سفر به مشهد و زیارت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) را ندارند، است.

این مسئول با بیان اینکه هدف کاروان‌های زیر سایه خورشید تنها یک جشن و مراسم عمومی نیست، اعلام کرد: برنامه بازدید از بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مراکز دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد، همچنین با توجه به شعار سال و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، پرچم بارگاه منور امام رضا (ع) به مراکز صنعتی سنگین و سبک و فروشگاه‌های تولیدی و توزیعی می‌رود.

وی یادآور شد: شعار محوری این دهه «خدمت کریمانه؛ مهربانی به‌رسم اهل‌بیت(ع)» انتخاب شده و تلاش می‌شود تا در سطوح حرم مطهر، مشهد مقدس، کشور و در گستره بین‌الملل خدماتی کریمانه در فضایی صمیمی و پر مهر به محبان و دلدادگان علی بن موسی‌الرضا(ع) ارائه شود.

مسئول شبکه جوانان رضوی استان قزوین با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان گفت: ۵۰ نقطه از سطح استان برای برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف کاروان زیر سایه خورشید در نظر گرفته شده است و از روز پنجشنبه 13 تیرماه پنج نفر از خادمان امام رضا(ع) وارد قزوین شده و دیدارهای مختلفی را با اقشار مختلف مردم خواهند داشت.

وی به برگزاری جشن روز دختر در قزوین به‌عنوان شاخص‌ترین برنامه این روز اشاره و عنوان کرد: تجربه یک جشن دخترانه و متفاوت هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه (س) با نام «مثل معصومه» در نخستین روز از دهه کرامت در قزوین برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این جشن با هدف ترویج سبک زندگی دخترانه و انقلابی و با توجه به اصول و مبانی اسلامی و معرفی حضرت معصومه (س) به‌عنوان بهترین الگوی دختران و ایجاد فضای معنوی در روز پنجشنبه مورخه 13 تیرماه ساعت 18 در سالن شهید بابایی برگزار می‌شود که پیش‌بینی‌ها از استقبال بالای دختران و بانوان از این جشن حکایت دارد.

وی اعلام کرد: برپایی ایستگاه فرهنگی با عنوان رواق رضوی در میدان آزادی، توزیع 30 هزار بسته تبرکی و فرهنگی و 8000 اطعام رضوی، توزیع 800 بسته ارزاق بین نیازمندان و محرومین، حضور خادمان در زندان مرکزی قزوین، عیادت و دلجویی خادمان رضوی از بیماران بستری در منزل هم‌زمان با ایام دهه کرامت در کانون‌های خادمیاری سطح استان از دیگر برنامه‌های این دهه در استان قزوین خواهد بود.

انتهای پیام

captcha