جشنواره «طلیعه نور» در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3824677
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

جشنواره «طلیعه نور» در قزوین برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین از برگزاری جشنواره طراحی مد و لباس پوشش ایرانی و اسلامی با عنوان «طلیعه نور» با حضور بیش از ۷۰ طراح لباس در قزوین خبر داد.

جشنواره «طلیعه نور» باحضور 70 طراح در قزوین برگزار می‌شود

لیلا رضایی، مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، در گفت‌و گو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: در سال جاری تلاش شده با همکاری بنیاد عفاف و حجاب بیش از گذشته در عرصه عفاف و حجاب اسلامی ورود داشته و برنامه‌های متعددی را با محوریت شعار «عفاف و حجاب میراث ایرانی گرایش جهانی» در سطح استان اجرا کنیم.

این مسئول با اشاره به برگزاری جشنواره «طلیعه نور» در قزوین گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان و انجمن طراحان مد و لباس آیلار جشنواره طراحی مد و لباس پوشش ایرانی و اسلامی با عنوان «طلیعهٔ نور» از 25 خرداد تا 21 تیرماه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه لباس‌های موجود در جامعه متناسب با فرهنگ و هویت ما نیست، بیان کرد: لباس‌های تنگ و پاره و کوتاه مغایر با فرهنگ دینی و ملی ماست؛ لذا تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت طراحان استان زمینه بهره‌برداری از ایده‌های مناسب با این فرهنگ را در پوشش فراهم کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین هدف از تشکیل این جشنواره را طراحی پوشش مناسب متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی برای فصل تابستان و پوشش سر بانوان دانست و افزود: در راستای ترویج پوشش اسلامی - ایرانی تولید 100 دست لباس ویژه آقایان با طرح آرش کمانگیر که نماد غیرت و غرور ایران است در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای جایگزینی پوشش اسلامی به‌جای پوشش نامناسب موجود در برخی از مغازه‌ها و مراکز عرضه پوشاک بیش از ۷۰ طراح لباس اعلام آمادگی برای ارائه طرح‌های مدنظر خود کرده‌اند که تلاش داریم با همکاری کارگروه صنعت و معدن، اصناف، بنیاد عفاف و حجاب و کانون طراحان استان زمینه تولید طرح‌های برتر را ایجاد کنیم.

انتهای پیام

captcha