محدودیت‌ به منظور ایجاد مصونیت‌‌/ گناهانی که باعث بلا می‌شوند
کد خبر: 3825919
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
‌حجت‌الاسلام دهنوی بیان کرد:

محدودیت‌ به منظور ایجاد مصونیت‌‌/ گناهانی که باعث بلا می‌شوند

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام دهنوی گفت: محرمات الهی منهیات یا همان نبایدها و محدودیت‌هایی هستند که برای مصونیت جسم، جان و روح انسان صادر شده‌اند؛ لذا این محدودیت‌ها فقط برای مصونیت انسان از گناه ایجاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، حجت‌الاسلا‌م‌والمسلمین حسین دهنوی، کارشناس و مشاور ازدواج در تجمع بزرگ مدافعان صیانت از حریم خانواده که شب گذشته، ۱۸ تیرماه در پارک بانوان شهرکرد برپا شد با بیان اینکه حجاب یک واجب الهی است، بیان کرد: واجبات الهی برای کیفیت بخشیدن به کارهای ما صادر شده‌اند و محرمات الهی منهیات یا همان نبایدهایی هستند که برای مصونیت جسم، جان و روح انسان صادر شده‌اند؛ لذا این محدودیت‌ها فقط برای مصونیت انسان از گناه ایجاد شده‌اند.

وی با بیان اینکه نماز واجبی است که به واسطه آن آدمی به آرامش می‌رسد، تصریح کرد: افرادی که نماز نمی‌خوانند زندگی پر از استرسی دارند. در آیات و روایات بر این موضوع اشاره شده است که کسی که از خداوند دوری کند زندگی سختی برایش رقم می‌خورد شاید در اطراف خود کسانی را بشناسید که از نظر مالی در رفاه باشند اما رابطه خوبی با خدا ندارند اما آیا این افراد آسایش و آرامش که لازمه یک زندگی است را نیز دارند؟

مدرس حوزه به بخشی از دعای کمیل اشاره کرد و گفت: در فرازی از این دعای شریف می‌خوانیم «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِیَ الذُّنُوبَ الَّتِی تُنْزِلُ الْبَلاَء» یعنی خدایا گناهانمان را که باعث بلا می‌شوند را ببخش، پس یک فرد گنهکار دائم در فکر بلایی است که به خاطر گناه گریبانش را خواهد گرفت و از آرامشی برخوردار نخواهد بود و یاد خدا و نماز است که ما را از گناه دور و به آرامش نزدیک می‌کند.

وی با بیان اینکه حجاب سبب ایجاد امنیت در بانوان می‌شود، اظهار کرد: عفاف و حجاب فقط برای بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید در رفتار و کلامشان عفت داشته باشند و فقط تفاوت این دو گروه در محدوده پوشش آن‌ها است.

این مشاور ازدواج با بیان مثالی بانوان را به مغز و قلب در بدن تشبیه کرد و گفت: مهمترین بخش‌های بدن یک انسان مغز و قلب است که بدون آن‌ها آدمی زنده نمی‌ماند؛ لذا خداوند این دو عضو را به گونه‌ای در بدن انسان تعبیه کرده است که از سوی اعضای دیگر محافظت شوند اما از عضوهای دیگر مانند دست و پا محافظت زیادی نمی‌شوند چون بدون آن‌ها زندگی سخت اما ممکن است؛ لذا شما بانوان حکم قلب و مغز و ما آقایان حکم دست و پا را داریم و شما به خاطر ویژگی‌ها و شرایطتان نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارید.
انتهای پیام

captcha