مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ سامانه برخط شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن
کد خبر: 3827696
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ سامانه برخط شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در بین اخبار قرآنی متعدد امروز «سامانه شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور رونمایی شد» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، سه‌شنبه، 25 تیرماه، اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 15 تعداد هفت خبر قرآنی و معارفی منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نشان خادمی امام رضا(ع) روی سینه سردار حاجی‌زاده و سرنگون‌کنندگان پهپاد آمریکایی» آمده است: طی مراسمی در حرم نورانی امام رضا(ع) پنج نفر از فرماندهان نیروی هوایی سپاه مفتخر به نشان خادمی آستان امام هشتم شدند.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران به همراه چهار نفر از نیروهای نظامی که در سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی به حریم هوایی کشور نقش مستقیم و عملیاتی داشتند، ضمن تشرف به حرم مطهر رضوی و زیارت مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، به دریافت نشان خادمی این آستان مقدس مفتخر شدند. در این مراسم تولیت آستان قدس رضوی پس از اهدای نشان خادمی به این نیروهای نظامی، با تقدیر از زحمات نیروهای مسلح در حفظ عزت و اقتدار و کیان ملی و با تجلیل از عملیات غرورآفرین سرنگونی پهپاد متجاوز گفت: ایران اسلامی مزیّن به نام مبارک حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام است و نیروهای نظامی کشور افتخار می‌کنند که با تمام وجود از مرزهای پهناور کشوری که زیر سایه نام مقدس آن حضرت قرار دارد، پاسداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی با یادآوری ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ و جنایت آمریکا در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران گفت: شما توانستید با انجام وظیفه و عمل دقیق و بهنگام به مأموریت خود علیه متجاوز، به طرف مقابل که جز زبان اقتدار چیز دیگری را نمی‌فهمد، این واقعیت را متذکر شدید که دوران «بزن در رو» تمام شده است و اگرچه جمهوری اسلامی آغاز کننده درگیری نخواهد بود، اما در مقابل هرگونه تجاوز در هر سطح، با اقتدار، بی‌درنگ، بدون ملاحظه و در همان سطح پاسخ خواهد داد. امروز جنگ ما با جبهه استکبار جنگ نظامی نیست، بلکه در نبرد اراده‌ها قرار داریم و به فضل الهی همچنانکه تا امروز نیز اینگونه بوده است تحت هدایت‌های رهبر شجاع و مقتدر انقلاب اسلامی، و بصیرت و عزم راسخ مردم مؤمن و انقلابی، و آمادگی و هوشیاری کامل نیروهای نظامی، از این چالش، فرصتهای بزرگی به نفع پیشرفت ملت ایران خلق خواهد شد.

شش خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «عدم تعامل مذاهب اسلامی مهم‌ترین عامل ریزش امت اسلام است»، «تحقق «عدالت» و «کرامت» باید بعد جهانی پیدا کند/ راه خروج بشر از پوچی»، «تلاوتی از قاسم رضیعی/ آیاتی از سوره‌های انسان و کوثر+عکس و صوت»، «دلیل پیوستن جوانان قزاق به جنبش‌های افراطی/ سال جوانان در قزاقستان چگونه می‌گذرد؟»، «تلاوت ترتیل صفحه ۸۹ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات» و «پشت‌ پرده شایعات درباره کلیسای انجیلی تبریز/ صلیبی که هرگز پایین کشیده نشد+فیلم» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز را پرکار بوده و تا این ساعت تعداد یازده خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نخستین کارگاه خوشنویسی کاتبان قرآن کریم برگزار می‌شود» آمده است: اولین کارگاه خوشنویسی کاتبان قرآن کریم همراه با آیین اختتامیه جشنواره کتابت سوره مبارکه انسان برگزار می‌شود. جشنواره کتابت سوره مبارکه انسان با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که طی آن بیش از یک صد کاتب قرآن از سراسر ایران اسلامی به رقابت پرداختند.

در خبری دیگر با عنوان «تبیین الگوی نقش‌آفرینی سپاه در تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن» آمده است: دانشکده فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین(ع) روز گذشته به‌منظور تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن‌کریم، نشست علمی تخصصی با موضوع «ظرفیت‌سنجی و تبیین الگوی نقش‌آفرینی سپاه در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن» برگزار کرد. محمد قاسمی شوب، مسئول کمیته مؤسسات قرآنی و دبیر علمی این نشست، گفت: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در گام دوم انقلاب، جز از طریق ایجاد انس با کلام الهی میسر نمی‌شود و یکی از مهم‌ترین راهبردها، ترویج فرهنگ حفظ قرآن در جامعه است، بنابراین مقام معظم رهبری این مهم را به‌عنوان خط‌مشی حرکت جامعه قرآنی کشور ترسیم و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را مطالبه کردند.

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های مردمی قرآن و عترت، همچنین از عدم ورود جدی مجموعه‌های انقلابی در زمینه آموزش و حفظ قرآن به‌عنوان یک دغدغه و چالش جدی یاد کرد و افزود: پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، به‌سرعت ستاد ملی حفظ قرآن‌کریم شکل گرفت امّا این ستاد تاکنون بیشتر درگیر مسائل ساختاری خود بوده است.

ولی یاراحمدی، مشاور قرآنی معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن بررسی عملکرد مجموعه‌های قرآنی کشور، یکی از مهم‌ترین مشکلات مدیریت قرآنی کشور را سند‌زدگی برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین خلأهای موجود در تحقق این مطالبه عدم وجود ساختارهای اجرایی و مدیریتی مناسب در این خصوص است. محمد ذوالفقاری، مدیر مرکز دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین، نیز یکی از مهم‌ترین راهکارها برای جذب بیشتر جوانان و خانواده‌ها به حفظ قرآن‌کریم را گفتمان‌سازی در این خصوص برشمرد و گفت: باید برای رسیدن به تحقق فرمایش رهبری از مشیِ تصدی‌گری فاصله بگیریم.

9 خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ما نیازمند کشف منطق خاص تمدن اسلامی هستیم/ عامل اخذ علوم انسانی غربی توسط مسلمین، حس حقارت بود»، «روش تشخیص حقیقت از دروغ»، «هشدار درباره آزمایش خداوند»، «سند تحول راهبردی کانون‌های مساجد کشور رونمایی شد»، «لزوم پرهیز از گمان بد نسبت به دیگران»، «تناقض در جدیدترین تصمیم معاون قرآنی وزیر ارشاد»، «داستان‌هایی کوتاه از سبک زندگی حضرت زهرا (س) در فاطمه علی است»، «انتقاد نماینده مجلس از عملکرد شورای توسعه فرهنگ قرآنی» و «جریان‌شناسی مواجهه با فلسفه اسلامی در حوزه‌های علمیه» هستند.

ایرنا

پنج خبر صفحه قرآن و معارف خبرگزاری ایرنا در روز جاری شامل «بیش از ۷۰ درصد اعتبارات وزارت ارشاد خارج از تهران هزینه می شود»، «جلد نخست تحریر نهج‌البلاغه آیت الله جوادی آملی منتشر شد»، «شکایت از مهریه با تمام اصلاحات عده‌ای را گرفتار کرده است»، «۱۷۰ هزار طلبه زن در حوزه های علمیه تحصیل می کنند»، «ائمه جمعه کشور با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند» و « فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، تا این ساعت هنوز هیچ خبری را منتشر نکرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز فقط یک خبر با عنوان «چگونگی شکل‌گیری بنیان هویت مستقل سیاسی ـ مذهبی امامیه» منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان « سامانه شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور رونمایی شد» آمده است: نشست «رونمایی از سامانه «رصد؛ سامانه شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» امروز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه برگزار شد. محمدی مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور پیرامون سامانه شفافیت مالی گفت:در سال‌های اخیر سعی کرده‌ایم که در حوزه مالی همواره یک رویکرد شفاف و قابل رؤیت برای عموم داشته باشیم و امیدواریم که اتفاقی که امروز در اتحادیه رخ می‌دهد در دیگر مجموعه‌های قرآنی نیز شکل بگیرد چراکه بنده به شخصه چنین طرحی را به صورت آنلاین به مردم گزارش می دهم تا در دسترس عموم باشد. جایی را سراغ ندارم به محض اینکه اعتبار نهادی تخصیص داده شود در سامانه قابل رؤیت باشد و همچنین، هزینه‌کرد این اعتبار نیز به صورت آنلاین در سامانه قابل مشاهده باشد.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « چادری‌ها با بد حجاب‌ها چگونه برخورد کنند؟»، « کدام شب درماه ذی القعده شب استجابت دعاست؟» و « حدیث امام علی (ع) درباره اهمیت گشاده رویی» است.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز سه خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «آیین اختتامیه جشنواره کتابت سوره انسان برگزار می‌شود» آمده است: مهدی بابایی مدیراجرایی درالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، در خصوص برپایی جشنواره اختتامیه کتابت سوره انسان گفت: دوم مردادماه اولین کارگاه کاتبان قرآن کریم و آئین اختتامیه جشنواره کتابت سوره مبارکه انسان برگزار خواهد شد. این جشنواره با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام پذیرفت و طی آن بیش از یکصد کاتب قرآن از سراسر ایران اسلامی به رقابت پرداختند.

بابایی تصریح کرد: موضوع این رقابت خوشنویسی سوره انسان به خط نسخ ایرانی بود که پس داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره (دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم) هفت نفر از کاتبان حائز رتبه برتر گردیدند. از این هنرمندان طی مراسمی با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم تقدیر به عمل خواهد آمد. همچنین سی نفر از کاتبان منتخب این جشنواره طی کارگاه‌های آموزشی دارالکتابه در سال ۹۸ و تحت نظر اساتید و مدرسان دارالکتابه یک دوره مصحف شریف را بصورت جمعی کتابت خواهند نمود.

خبر دیگر این صفحه در روز جاری «سامانه شفافیت مالی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور رونمایی شد» هستند.

ایسنا

چهار خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران در روز جاری شامل «وظیفه علمای شیعه و سنی ایجاد وحدت بیشتر در جهان اسلام است»، «بازگشت به معنویت، دین و اخلاق تنها راه خروج از مشکلات جهان امروز است»، «ملکه زیبایی ایران چه تفاوتی با جوامع غربی دارد؟» و «مناظرات علمی امام رضا(ع)، سرمشقی جامع برای همه اعصار» هستند.

انتهای پیام

captcha