لیگ قرآنی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3827718
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

لیگ قرآنی در یزد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری لیگ قرآنی با هدف کشف استعدادهای برتر و استمرار محافل قرآنی در این استان خبر داد.

لیگ قرآنی در یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد ظهر امروز، 25 تیرماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد اظهار کرد: در نشستی که با صباغ، مدیرعامل مجمع حفاظ و قاریان استان که سال قبل طی برگزاری مجمعی در استان شکل گرفته، برگزار شد در خصوص برگزاری مسابقات قرآن با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد مقرر شد مسابقات به صورت لیگ قرآنی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه هر چه برای قرآن تلاش کنیم قطعا نتایج مثبتی در جامعه را شاهد خواهیم بود بیان کرد: با اجرای این طرح مبنا این است که برنامه‌ها و مسابقات قرآنی در استان به صورت مستمر برگزار شود لذا محافل قرآنی به صورت متعدد در استان را خواهیم داشت و قطعا فضای جامعه با قرآن مانوس‌تر می‌شود.

ملازینلی افزود: این طرح مراحل اولیه را طی می‌کند و امیدواریم با این اقدام اتفاقات خوبی در زمینه قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه را شاهد باشیم.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به اجرای طرح «کودک فیروزه‌ای» با همکاری کانون مساجد استان که در ۳۰ عصر و ۳۰ مسجد شهر یزد برگزار شد گفت: در این طرح کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌های خود در مساجد حضور پیدا کرده و با شرکت در برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تفریحی که با مضامین دینی و اخلاقی همراه بود، واپسین لحظات باقی‌ مانده تا اذان مغرب را سپری می‌کردند و در واقع در این برنامه علاوه بر انتقال مفاهیم ارزشی به کودکان با شیوه‌ای نوین، خاطره خوشی از لحظات ناب ماه مبارک رمضان در یاد آن‌ها باقی می‌ماند.

ملازینلی با اشاره به اینکه البته اقدامات خوبی در طول سال برای گروه‌های سنی مختلف بویژه کودکان و نوجوانان اجرایی می‌شود بیان کرد: در واقع سازمان رفع معضلات و نارسایی‌های اجتماعی را در اولویت برنامه‌ها قرار داده و در این راستا برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ....در استان برگزار می‌شود.

وی افتتاح مرکز نگه‌داری کودکان کار و خرید مرکزی برای نگه داری زنان بهبود یافته در استان را از جمله اقدامات در این زمینه برشمرد.

یادآور می‌شود مهدی باصولی، رییس جهاددانشگاهی استان و رییس خبرگزاری ایکنا و ایسنا منطقه یزد نیز در این بازدید در خصوص فعالیت‌های این شعبه و اقدامات انجام شده مواردی را بیان کرد.

انتهای پیام

captcha