والاترین راهبرد انقلاب؛ پرچمداری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی
کد خبر: 3827815
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
رئیس المصطفی(ص) در دیدار اعضای اتحادیه خیرین جهان اسلام بیان کرد:

والاترین راهبرد انقلاب؛ پرچمداری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة گفت: پرچم‌داری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی موهبتی الهی و از والاترین راهبردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة، چهارشنبه، 26 تیرماه، در دیدار اعضای اتحادیه خیرین جهان اسلام ضمن تبریک موالید این ماه عزیز، ارتباط با مجالس اهل بیت(ع) را مایه ایمنی دانست و بیان کرد: همواره خدا را شاکریم که ارتزاق ما از معارف ناب الهی، در سایه‌سار اهل بیت(ع) است.

وی تأسیس مراکز تقریب‌محور را در جای جای سرزمین‌های اسلامی، از نیاز‌های روز جهان اسلام دانست و افزود: فعالیت مراکز خیریه و ارائه خدمات اجتماعی، از ارزش‌های الهی و انسانی به شمار می‌رود.

عباسی بهره‌گیری از ظرفیت فعالیت مراکز خیریه و تقویت خوبی‌ها و نهادینه‌سازی تقوا را از الزامات حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی بیان کرد و گفت: تخصصی‌سازی حوزه‌های فعالیتی در کنفرانس بین‌المللی وحدت، ثمرات چشم‌گیری در رسیدن به اهداف و راهبرد‌های ترسیم‌شده خواهد داشت.

ایجاد وحدت و همنوایی اسلامی

رئیس جامعةالمصطفی(ص) پرچم‌داری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی را موهبتی الهی و از والاترین راهبرد‌های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: گسترش خدمات اجتماعی تأثیر فراوانی در ایجاد وحدت و همنوایی اسلامی خواهد داشت.

وی با اشاره به نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) و ظرفیت ارزشمند آن در گرگان بیان کرد: با وجود اینکه در برخی از کشور‌های اسلامی حمل کتاب شیعی جرم تلقی می‌شود، در جمهوری اسلامی ایران طلاب و دانش‌پژوهان مذاهب مختلف، فقه اسلامی را براساس مبانی فقهی مذهب خود و تحت اشراف استادانی از برادران اهل سنت فرامی‌گیرند.

والاترین راهبرد انقلاب؛ پرچمداری تقریب و احترام به مذاهب اسلامی

عباسی مرکز آموزش‌های مهارتی المصطفی(ص) را از دیگر ظرفیت‌های پویای جامعةالمصطفی(ص) برشمرد و تصریح کرد: گسترش آموزش‌های کاربردی با بهره‌گیری از ظرفیت، توان و تجارب مراکز تخصصی، امری بایسته در ارتقای دانش‌های مهارتی است.

در ابتدای این نشست صمیمی معاون اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، برگزاری کنفرانس وحدت و تقویت گفتمان وحدت اسلامی را از مهم‌ترین رسالت‌های این گروه بیان کرد و گفت: گفتمان وحدت اسلامی را باید به رفتار‌های اجتماعی تبدیل کنیم.

تشکیل شانزده اتحادیه بین‌المللی

ناظمی اردکانی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت اتحادیه‌های جهانی تقریب محور با بیان اینکه تاکنون شانزده اتحادیه بین‌المللی تشکیل شده است، اظهار کرد: اتحادیه علمای مقاومت و زنان مسلمان، از قدیمی‌ترین اتحادیه‌های جهانی تقریب به شمار می‌رود.

معاون اجتماعی مجمع تقریب مذاهب اسلامی افزود: اتحادیه جهانی سادات، اتحادیه اندیشمندان دانشگاهی، نویسندگان، شعرا و هنرمندان، اتحادیه فعالان سیاسی، فعالان اقتصادی، قهرمانان ورزشی، مهندسین، جوانان، قربانیان ترور، خیرین، فرزندان شاهد، ایثارگران، از اتحادیه‌های فعال و اتحادیه‌های پزشکان و ائمه جمعه نیز در حال تشکیل هستند.

ناظمی اردکانی با تأکید بر اینکه اتحادیه‌های مزبور با حضور فعال اندیشمندانی از پیروان مذاهب اسلامی تشکیل شده است، ابراز کرد: طلاب جامعةالمصطفی(ص) ظرفیتی ارزشمند برای تقویت گفتمان وحدت اسلامی و تبدیل آن به رفتار‌های اجتماعی هستند.

راهبرد دیپلماسی وحدت

وی با بیان اینکه کنفرانس وحدت، برآیند فعالیت تشکیلاتی جمعیت‌های تقریبی است، یادآور شد: اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت، جزو اقداماتی است که با همکاری جامعةالمصطفی(ص) و دانش‌آموختگان آن شکل گرفته است.

ناظمی اردکانی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: گسترش ارتباط مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب و جامعة‌المصطفی(ص)، ثمرات ارزشمندی در ارائه و نشر معارف ناب الهی خواهد داشت.

سپس انواری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه خیرین، در ادامه این نشست، ضمن اشاره به اهمیت ایجاد و تقویت ارتباط اتحادیه خیرین و خیریه‌های جهان اسلام، با بیان اینکه این امر همان گسترش دیپلماسی‌های حمایتی است، یادآور شد: اتصال کمک‌های مادی و معنوی خیرین جهان اسلام، در تقویت زیرساخت‌های وحدت‌آفرین نقش بسزایی خواهد داشت.

آموزش هسته‌های حمایتی خیرین

وی با تأکید بر تأسیس دفتر ارتباطی خیرین جهان اسلام و با بیان اینکه اتحادیه مجمع خیرین جهان اسلام، در ابتدای راه و در مرحله عضوگیری قرار دارد، ادامه داد: طلاب و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی(ص) از ظرفیت ارزشمندی در گسترش ارتباطات اجتماعی و تقویت فعالیت‌های خیریه برخوردارند و نقش برجسته‌ای در گفتمان‌سازی و تبدیل وحدت به رفتار‌های اجتماعی خواهند داشت.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه خیرین به فراهم بودن زمینه‌های همکاری در عرصه‌های انسان‌دوستانه اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های جامعةالمصطفی(ص) در آموزش هسته‌های حمایتی خیرین حداکثر استفاده را ببریم.

انتهای پیام

captcha