متهم‌شدن رهبر حزب کارگر انگلیس به یهود‌ستیزی
کد خبر: 3827983
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

متهم‌شدن رهبر حزب کارگر انگلیس به یهود‌ستیزی

گروه بین‌الملل ـ گروهی از نمایندگان حزب کارگر انگلیس با امضای بیانیه‌ای، رهبر این حزب را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی‌اش به یهودستیزی متهم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از رویترز؛ 60 نماینده مجلس اعیان انگلیس که عضو حزب کارگر این کشور هستند با امضای این بیانیه «جرمی کوربین» رهبر این حزب را به دلیل آنچه  یهودستیزی خواندند ادعا کردند وی در «امتحان رهبری این حزب» ناکام بوده است.

کوربین که از حامیان قدیمی حقوق فلسطینیان و منتقد رژیم صهیونیستی است، سال‌هاست که متهم می‌شود تلاش می‌کند فرهنگ یهود‌ستیزی را در حزب اصلی مخالف این کشور نهادینه کند؛ وی همواره این اتهام را رد کرده است.

هشت نماینده این حزب در اوایل سال جاری به خاطر آنچه یهودستیزی کوربین می‌خواندند و نیز موضع کوربین در قضیه برگزیت از عضویت در این حزب استعفا دادند.
 
یکی از سخنگویان این حزب اعلام کرد: حزب کارگر بدون توجه به ادعاهای نادرست و گمراه‌کننده درباره این حزب از سوی دشمنان کوربین، اقدامات قاطعی را علیه یهود ستیزی انجام می‌دهد.
 
کوربین منتقد سرسخت سیاست‌های رژیم صهیونیستی است. وی در جنگ غزه فعالیت‌های زیادی در کمپین‌های حمایت از مردم غزه و ضد جنگ داشت. او همچنین همواره از گروه‌های ضد اسرائیلی از جمله حماس و حزب‌الله لبنان حمایت کرده‌است.
 
انتهای پیام
captcha