احیای مجدد فعالیت‌های آیت‌الله «آقانجفی و تألهی» در مساجد
کد خبر: 3829478
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

احیای مجدد فعالیت‌های آیت‌الله «آقانجفی و تألهی» در مساجد

گروه معارف ــ رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به برگزاری کنگره‌ آیت‌الله تألهی بیان کرد: راه بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله آقا نجفی و مرحوم آیت‌الله تألهی در مسجدمحوری ادامه می‌یابد.

احیای دوباره فعالیت‌های آیت‌الله آقانجفی و تألهی در مساجدبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در نشست مشترک با رئیس حوزه هنری استان همدان در محل حوزه هنری استان اظهار کرد: حضور طلاب جوان و فعال در مساجد مناطق محروم و مشارکت گرفتن از افراد بومی، در حل مشکلات مردم و ایجاد نشاط اجتماعی قابل تامل است.

وی با تأکید بر محور قرار دادن مردم در امور و متکی نبودن بیش از حد به نهادهای دولتی، گفت: حضور طلبه‌های جوان و فعال در استان و رویکرد مردمی آنان در نقاط دور و نزدیک استان، گامی مهم در مردمی شدن امور در همدان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یکی از اهداف برگزاری گنگره آیت‌الله تألهی را ثبت و ضبط خاطرات بزرگان تاریخ و ذخایر ارزشمند موجود در وجود آنان دانست و گفت: مناسب است خاطرات و تجارب گران‌بهای بزرگان همدان به شیوه‌ای مطلوب گردآوری و ثبت شود و همچنین به پاس مجاهدت‌های آیت‌الله موسوی همدانی مراسم گرامیداشتی در شان مقام ایشان برگزار شود.

در ادامه، سیدمحمدباقر حسینی، رئیس حوزه هنری استان همدان با اشاره به ثمرات برگزاری چنین کنگره‌هایی، بیان کرد: لازم است به فکر تدابیری برای تأثیر حداکثری چنین مراسمی باشیم و راه بزرگانی مثل مرحوم آیت‌الله آقا نجفی و مرحوم آیت‌الله تألهی را در مسجد محوری ادامه دهیم و حداقل مسجد کولانج و مسجد جولان را که یادگار فعالیت‌های خالصانه و مردمانه آنان بوده به رونق و شکوه گذشته بازگردانیم.

حسینی با تأکید بر نقش پررنگ حوزه هنری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان، به 40 سالگی انقلاب اشاره کرد و افزود: به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی، تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، تولیدی، آموزشی و عمرانی حوزه هنری استان همدان از ابتدای تاسیس در سال 1381 تاکنون در گامهای مختلف تهیه، تدوین و به دستگاه‌ها و مخاطبان هدف، ارائه شده است.

در پایان این نشست مشترک، به هم‌افزایی در زمینه‌های مختلف بین هر دو نهاد تاکید شد و در خصوص نظریه پردازی و پژوهش در هنر اسلامی و بهره‌مندی از هنر برای رشد و ارتقای جامعه اسلامی، هم فکری شد.
انتهای پیام

captcha