دعای عرفه در سمنان کجا برویم؟
کد خبر: 3834152
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

دعای عرفه در سمنان کجا برویم؟

گروه اجتماعی ــ مراسم معنوی قرائت دعای عرفه در نقاط مختلف استان سمنان برگزار می‌شود كه در این گزارش برخی از مكان‌های برگزاری دعای عرفه در سمنان معرفی می‌شود.

دعای عرفه در سمنان کجا برویم؟

به گزارش ایکنا از سمنان، بار دیگر عطر عرفه در نقطه‌ نقطه دیار قومس پیچید تا مردم متدین و خداجوی استان سمنان دل در گرو یار بنهند و همراه با میلیون‌ها زائر بیت‌الله الحرام، یک‌صدا با خالق یکتا به نجوا بنشینند. مراسم و دعای ویژه عرفه اما در استان سمنان در ۲۶ نقطه محوری با حضور مداحان، قاریان، وعاظ و عموم مردم از دورترین روستاهای بخش کالپوش تا روستاهای گرمسار و آرادان امروز، یکشنبه باشکوه خاصی برگزار می‌شود.

مصلای بزرگ امام خمینی(ره) سمنان

یکشنبه، 20 مرداد ساعت ۱۷:۳۰ با حضور مداحان وقاریان و وعاظ گران‌قدر 

امامزاده علی بن جعفر(ع) سمنان

یکشنبه، 20 مرداد ساعت 17

محل اجلاسیه شهدا و حرم شهدای گمنام شاهرود

یکشنبه، 20 مرداد  ساعت ۱۸ این دو برنامه محوری علاوه بر برنامه‌هایی است که در مساجد متعدد این شهرستان پهناور برگزار می‌شوند

امامزاده جعفر و محمد(ع) دامغان

یکشنبه، 20 مرداد از ساعت ۱۶

حسینیه ابوالفضل دامغان

یکشنبه، 20 مرداد‌ ساعت ۱۶ به میزبانی مسجد جامع بلال

مسجد جامع درجزین

یکشنبه، 20 مرداد‌ ساعت ۱۶

مسجد اعظم شهمیرزاد

یکشنبه، 20 مرداد‌ ساعت ۱۶

همچنین در سرخه از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد ولی‌عصر(عج) و در بیارجمند از ساعت ۱۵:۳۰ در مسجد جامع برگزار شود.

گفتنی است این مراسم محوری در مهدی‌شهر نیز در دو نقطه حسینیه اعظم و حسینیه المهدی(عج) از ساعت ۱۶ برگزار خواهد شد، مردم آرادان نیز عرفه را در مسجد صاحب‌الزمان(عج) می‌خوانند همچنین در بسطام نیز صحن متبرک امامزاده محمد(ع) میزبان مؤمنان است.

در میامی اما قرار است دعای عرفه با شکوه خاصی برگزار شود مردم متدین و خداجوی این شهرستان شرق‌نشین از ساعت ۱۷:۳۰ دعای عرفه را در مسجد جامع برگزار می‌کنند و قرار است این دعای متبرکه در نردین، حسین‌آباد و تلوبین به میزبانی مساجد جامع و رأس ساعت ۱۷ برگزار شود.

همچنین مسجد جامع رضوان، مسجد جامع فرومد، مسجد جامع نام نیک، پارک روستای ابراهیم‌آباد، مسجد جامع دشت شاد و مسجد جامع بکران نیز مراسم محوری دعای عرفه را از ساعت ۱۷ و مسجد جامع هونستان و مسجد روستای باغچه در ساعت ۱۶ برگزار خواهند کرد.

عرفه بهترین فرصت است تا انسان سر به سجده بگذارد و به نجوای عارفانه مولایمان امام حسین(ع) و کلام خدای متعال گوش فرا دهد و ببینند در برابر عظمتش چقدر انسان کوچک است. امامی که با آن درجات معنویات باز از خدا سعادتمندی دنیا و آخرت را می‌طلبد.

انتهای پیام

captcha