معنویت‌افزایی از شاخصه‌های بارز خبرنگار تراز انقلاب است
کد خبر: 3834993
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

معنویت‌افزایی از شاخصه‌های بارز خبرنگار تراز انقلاب است

گروه فرهنگی ــ مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز معنویت افزایی را از جمله شاخصه‌های یک خبرنگار تراز انقلاب دانست و گفت: آرمان‌خواهی از دیگر شاخصه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که انقلاب اسلامی براساس آرمان‌هایی شکل گرفته که نباید آن را فراموش کرد.

معنویت‌افزایی از شاخصه‌های بارز خبرنگار تراز انقلاب  است

به گزارش ایکنا از قزوین، «حجت‌الاسلام حسن شجاعی مهر» مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز در نخستین همایش بسیج رسانه البرز که ظهر امروز 23 مردادماه برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند در عرصه‌های مختلف فعالیتی در راستای انقلاب اسلامی و اعتلای هر چه بیشتر آن داشته باشند.

وی افزود: شاخصه‌های خبرنگار تراز انقلاب در حوزه‌های مختلف باید در دستور کار این قشر تأثیرگذار قرار بگیرد که اولین دغدغه و شاخصه آن‌ها باید مکتب محوری، ولایت مداری، همراهی و اطاعت از ولی زمان باشد.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر معنویت افزایی را از دیگر شاخصه‌های یک خبرنگار تراز انقلاب دانست و گفت: آرمان‌خواهی از دیگر شاخصه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که انقلاب اسلامی براساس آرمان‌هایی شکل گرفته که نباید آن را فراموش کرد.

این مسئول تصریح کرد: پاسداشت شعائر، سنت‌ها و ارزش‌ها در کنار حفظ اتحاد و انسجام ملی از جمله مواردی است که باید خبرنگاران نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند زیرا در عصر کنونی دشمن علیه منافع و دست آوردها و آرمان‌های ملی و دینی ما یکپارچه و متحد شده است.

وی عنوان کرد: خبرنگاران باید در حوزه دشمن‌شناسی بکوشند چرا که دیده می‌شود گاهی افراد خط و مرز خود را گم می‌کنند و همین باعث گل زدن به دروازه خودی می‌شود برای همین نیاز است خبرنگاران در راستای شناخت دوست و دشمن تلاش کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز یادآور شد: تبادل فرهنگی در زمان کنونی که مورد تهاجم فرهنگی شدید دشمن هستیم بسیار ضروری است چرا که آن‌ها در تلاش است همه اقشار جامعه به‌ویژه نسل نوجوان و جوان را مبهوت فرهنگ غرب و شرق کرده و از فرهنگ برجسته و متعالی خود دور کند.

وی داشتن بصیرت و دانش‌افزایی را از دیگر شاخصه‌های خبرنگاران در تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: الگوسازی، شایسته‌سالاری، نخبه پروری، جامع‌نگری، آگاهی بخشی و صداقت، انعطاف‌پذیری، پویایی و نشاط، امانت‌داری، بهره‌وری و قانون مداری از دیگر ویژگی‌های یک خبرنگار انقلابی است.

حجت‌الاسلام شجاعی مهر در پایان خاطرنشان کرد: رسانه زبان پویایی است که می‌تواند بلندگوی بیان خواسته‌ها و مطالبات به‌حق مردم باشد از این رو درخواست جدی ما از خبرنگاران تبیین دست‌آوردهای بسیار انقلاب اسلامی در گام اول خود در طول چهل سال گذشته است.

انتهای پیام

captcha