رسانه‌‌ها به حفظ آبروی انسان‌ها و امنیت جامعه توجه کنند
کد خبر: 3836010
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
آیت‌الله اسلامی:

رسانه‌‌ها به حفظ آبروی انسان‌ها و امنیت جامعه توجه کنند

گروه فرهنگی ــ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: خبرنگاران اخباری را منعکس نکنند که امنیت را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر توجه به حفظ آبروی انسان‌ها در دین اسلام بسیار مهم و بالاتر از کعبه عنوان‌ شده است.

رسانه‌‌ها به حفظ آبروی انسان‌ها و امنیت جامعه توجه کنند

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه تاکستان در جلسه اخلاق و رسانه که شب گذشته، 27 مرداد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: وقتی خداوند انسان را خلق کرد از فرشتگان خواست تا در مقابل او کرنش و سجده کنند؛ چراکه انسان مفتخر است که خداوند از روح خود در او دمیده است.

وی بیان کرد: انبیاء آمده‌اند تا بگویند صراط مستقیم و ملکوت آسمان کجاست اما هیچ‌کدام به جبر کسی را به‌سوی الله نمی‌خوانند بلکه راه را نشان می‌دهند و انسان خود انتخاب می‌کند؛ در حقیقت رسالت و بعثت برای یاری انسان در مسیر صراط مستقیم است.

آیت‌الله اسلامی گفت: در خمیرمایه انسان دو عنصر ظلمت و نور وجود دارد که در تضاد با هم است، درواقع حاکمیت الله و شیطان در نفس انسان همواره در جنگ و تقابل هستند و انتخاب هر کدام نتیجه‌ای متفاوت دارد، یکی خلیفه‌الله می‌شود و دیگری در مقام اسفل‌السافلین قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر کدام از ما ممکن است بر سر دو راهی قرار گرفته و دچار لغزش شویم، بیان کرد: در هر موقعیتی باید بدانیم خمیرمایه ما دو ذات الهی یا شیطانی را دارد؛ لذا باید به خود آمده و مراقب باشیم که گرفتار شیطان نشویم.

وی ادامه داد: مثال تفهیم تقوا را می‌توان چنان دانست که وقتی اعمال افرادی در یک جا جمع شود و اعمال آن‌ها را به دیگران نشان دهند، اگر خجل نشدند آن زمان آن افراد متقی بوده‌اند.

امام‌‌جمعه تاکستان با بیان اینکه اصحاب رسانه دو مورد آبرو و امنیت را مورد توجه جدی قرار دهند، گفت: اصحاب رسانه دقت کنند اخباری را منعکس نکنند که امنیت ما را زیر سؤال ببرد و از سوی دیگر توجه به حفظ آبروی انسان‌ها در این قشر ضروری است؛ چراکه حفظ آبرو در نزد خداوند بسیار با اهمیت است و حتی جایگاه آن بالاتر از کعبه عنوان‌ شده است. توجه به منابع متقن و اطلاع‌رسانی صحیح در این خصوص باید در دستور کار اصحاب رسانه باشد.

انتهای پیام

captcha