تدوین سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین ضروری است
کد خبر: 3836660
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶

تدوین سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین ضروری است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تلاش می‌کنیم در راستای رشد فرهنگ اسلامی ایرانی براساس اسناد بالادست از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای تدوین استراتژی جامع و سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین قدم برداریم.

تدوین سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین ضروری استبه گزارش ایکنا از قزوین، آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین امروز 30 مرداد با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی غیاثی ندوشن مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن اجتماعات مرحوم امامی استانداری قزوین برگزار شد.

محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، در این مراسم که در غیاب نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ در واقع هویت هر ملت و کشوری است و به فرموده مقام معظم رهبری می‌توان فرهنگ را به‌مثابه هوایی که باید تنفس کرد توصیف نمود.

وی افزود: اهمیت جایگاه فرهنگ همواره مورد توجه بوده و سرزمین بلندآوازه ایران دارای فرهنگی کهن، غنی و سرشار است که پشتوانه عظیمی برای اقتدار مردمان کشورمان محسوب می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه جای‌جای ایران اسلامی محمل شاهد خرد فرهنگ‌های اصیل و کهن است که صیانت از آن وظیفه همه ماست، تصریح کرد: در این بین استان قزوین نیز به‌عنوان سرزمینی با فرهنگ و شهادت و رشادت، سرزمینی با عالمان و اندیشمند و محقق بزرگ و برجسته، دیار علم و دانش و اجتهاد، سرزمین ادب و شعر و‌ شعور همواره جایگاه ذوق و هنر و خاستگاه شعر و‌ موسیقی و آواز و دارای غنای فرهنگی و تاریخی بوده است.

وی ادامه داد: قزوین دروازه بهشت است و باید بهشت فرهنگ و هنر ایران‌زمین باشد لذا وظایف و مسئولیت‌های سنگینی را برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر نهادهای فرهنگی ایجاد می‌کند؛ ما تلاش می‌کنیم ضمن صیانت از این فرهنگ در راستای رشد فرهنگ اسلامی ایرانی براساس اسناد بالادست از جمله بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین بیان کرد: در این مسیر تدوین استراتژی جامع و سند جامع توسعه فرهنگی استان قزوین امری ضروری است و دو راهبرد انسجام درونی و تعاملات بیرونی را نیاز دارد.

اسماعیلی در پایان عنوان کرد: اقدامات جزیره‌ای و چنددستگی در حوزه فرهنگ کارگشا نخواهد بود در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد به‌عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها و نهادها دو مراکز مختلف فرهنگی و برقرارکننده گفت‌وگوهای سازنده ایفای نقش خواهد کرد.‌

انتهای پیام

captcha