بیمه فعالان قرآنی رشد 40درصدی داشته است
کد خبر: 3836688
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

بیمه فعالان قرآنی رشد 40درصدی داشته است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در ابتدای حضور من در این مسند تعداد ۳۸۰۰ نفر بیمه قرآنی بودند که آن زمان قول دادم آمار آن را تا ۱۰ هزار نفر برسانم، اعلام کرد: در حال حاضر ۶۹۹۶ نفر بیمه قرآنی هستند که رشد بیش از ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۶۹۹۶ فعال قرآنی بیمه شده‌اند

به گزارش ایکنا از قزوین، عصر امروز ۳۰ مردادماه نشست هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی استان قزوین با عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدحسین اسماعیلی، مدیر کل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد.

عبدالهادی فقهی‌زاده در این نشست با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و یکصد هزار نفر در آزمون‌های حفظ و مفاهیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: سرانه آموزشی این آزمون برای این دو رشته در نظر گرفته شده بود که در راستای تقویت و تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی افزود: این آزمون در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به‌صورت مشارکتی با دیگر دستگاه‌ها چون اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش‌وپرورش برگزار شد اما در سال ۹۸ به‌صورت مستقل در سوم بهمن ماه توسط معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

رشد ۴۰ درصدی بیمه فعالان قرآنی

فقهی‌زاده با بیان اینکه در ابتدای حضور من در این مسند تعداد ۳۸۰۰ نفر بیمه قرآنی بودند که آن زمان قول دادم آمار آن را تا ۱۰ هزار نفر برسانم، اعلام کرد: در حال حاضر ۶۹۹۶ نفر بیمه قرآنی هستند که رشد بیش از ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در جلساتی که با صندوق اعتبار فرهنگ و هنر گذاشتیم، بحث بیمه فعالان قرآنی نیز مطرح شد که با حمایت این صندوق امیدواریم در آینده به رقم ۱۰ هزار بیمه قرآنی دست پیدا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در اولین جشنواره چلچراغ آسمانی که با هدف تولید محتوای قرآنی در فضای مجازی در سال ۹۷ برگزار شد، بیش از هزار کلیپ ساخته و در جشنواره شرکت کردند.

حضور بانوان در طرح ملی تلاوت

فقهی‌زاده تصریح کرد: طرح ملی تلاوت ازجمله طرح‌های خوبی است که در راستای پرورش قاریان نخبه در حال انجام است و در سال جاری مشارکت آستان قدس رضوی نیز به آن اضافه می‌شود که می‌تواند زمینه قوی‌تر برگزار شدن آن را فراهم کند.

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری قاریان بانوی کشور نیز در این طرح ملی حضور خواهند داشت که بی‌شک موجب ایجاد تحولی در طرح ملی تلاوت خواهند شد.

باب حمایت معاونت قرآن و عترت ارشاد باز است

این مسئول با تأکید بر اینکه از برنامه‌های شاخص حمایت می‌کنیم، گفت: پولی برای تعمیرات و خرید تجهیزات مؤسسات نداریم، بااین‌حال هر موسسه‌ای که برنامه‌ای شاخص ارائه کند، از آن حمایت خواهیم کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه باب حمایت معاونت قرآن و عترت بسته نیست و در سال گذشته نیز از ۲۰۰ طرح موفق برنامه‌ای حمایت شد.

انتهای پيام

captcha