مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با استانداری نیست
کد خبر: 3837307
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
استاندار قزوین در پاسخ به ایکنا:

مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با استانداری نیست

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر رکود جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان، گفت: مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با استانداری نیست و استاندار به‌عنوان نایب‌رئیس تنها عضوی از این شوراست؛ بااین‌حال امیدواریم این شورا بار دیگر تشکیل شود.

افتتاح ۹۲۸ پروژه دراستان قزوین در طول هفته دولتبه گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز، 3 شهریور به‌مناسبت تشریح برنامه‌های هفته دولت در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: سال ۱۳۶۰ سال پرماجرایی بود و از ترور اشخاص عادی تا ترور شخصیت‌های مختلف از جمله شهادت شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی را در این سال داشتیم اما ملت با تمام سنگ‌اندازی‌ها راه و مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد.

وی افزود: در سال جاری هفته دولت با هفته فرهنگی قزوین هماهنگ شده ازاین‌رو برنامه‌های مختلفی در طول این هفته در سطح استان برگزار می‌شود که از جمله آن افتتاح و آغاز به‌کار پروژه‌های مختلف را می‌توان در سطح استان دانست.

زاهدی گفت: ۷۹۷ پروژه در امور زیربنایی و عمرانی با اعتباری بالغ‌ بر ۲۲۴ میلیارد تومان، ۹۱ پروژه در امور اقتصادی با اعتباری بالغ‌ بر ۳۷۸ میلیارد تومان و ۴۰ پروژه در پروژه‌های فرهنگی ـ اجتماعی با اعتباری بالغ‌ بر ۷۲ میلیارد تومان را می‌توان از جمله پروژه‌های گوناگون در سطوح مختلف دانست که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در مجموع ۹۲۸ پروژه با اعتباری بالغ‌ بر ۶۷۴ میلیارد تومان در طول هفته افتتاح می‌شود که ۵۲۸ پروژه دولتی، ۸۰ پروژه خصوصی و ۲۸۰ پروژه مشارکتی بین دولت و بخش خصوصی خواهد بود.

وی میزان اشتغال به وجود آمده از این میزان پروژه‌ها را چنین اعلام کرد: ۳۹۰۵ شغل به‌صورت مستقیم و ۶۲۴۴ شغل به‌صورت غیرمستقیم به‌واسطه این پروژه‌ها ایجاد می‌شود.

تصمیم‌گیری‌ها در استان قزوین بر اساس قانون است

استاندار قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر دخالت برخی اشخاص در روند تصمیم‌گیری‌های استان بیان کرد: قبل از سفر نوبخت، مصوباتی تصویب شد که در سفر ایشان مطرح شد، بی‌شک شخصیت‌هایی تأثیرگذار در هر شهر و استانی وجود دارد اما آنچه تصمیم گرفته می‌شود بر اساس قانون است.

وی گفت: آنچه از اعتبارات دولتی به استان قزوین داده می‌شود از طریق پیگیری‌های مسئولان است که در چارچوب قانون و با پیگیری‌های مسئولان از جمله استاندار داده می‌شود؛ لذا موارد تخلف حتماً به فرمانداران و بخشداران تذکر داده می‌شود تا حضور انتخاباتی افراد در پروژه‌ها و ادعای خلاف واقع آن‌ها ممنوع شود.

تصمیم نهایی برای خصوصی‌سازی مجتمع لاله الموت گرفته نشده است

این مسئول در خصوص خصوصی‌سازی مجتمع لاله الموت گفت: زمینه‌ای فراهم شد که با مسئولان جهت بازدید از این پروژه حضور پیدا کردیم که این بازدید صرف بود و تصمیمی برای آن تاکنون گرفته نشده است.

زاهدی ادامه داد: البته سرمایه‌گذارانی از این پروژه بازدید کردند که هنوز نظر نهایی خود را نداده‌اند، بااین‌حال اگر سرمایه‌گذاران هم حضور داشته باشند این مجتمع لاله در مالکیت دولت خواهد بود.

استاندار قزوین در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر رکود جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان و عملکرد مدیران فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: مسئولیت شورای فرهنگ عمومی با استانداری نیست و استاندار به‌عنوان نایب‌رئیس تنها عضوی از این شوراست بااین‌حال امیدواریم با تغییر صورت گرفته در کسوت مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان این شورا بار دیگر تشکیل شود.

این مسئول با انتقاد از عملکرد مدیران وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: بار اصلی مسئولیت کار فرهنگی در سطح استان را شهرداری و میراث فرهنگی بر عهده داشتند؛ با وجود آنکه مسئولیت اصلی آن‌ها پرداختن به این امور نبود.

زاهدی در پایان بهترین اقدام خود را در زمان حضور در کسوت استانداری قزوین برگزاری کنگره 3000 شهید استان قزوین دانست و گفت: برگزاری این کنگره را همواره جزو بهترین عملکردهای خود می‌دانم.

انتهای پیام

captcha