هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر در قزوین برگزار شد
کد خبر: 3837313
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر در قزوین برگزار شد

گروه اجتماعی ــ هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر هم‌زمان با هفته دولت، هفته فرهنگی قزوین و روز قشر بسیج کارمندی در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر در قزوین برگزار شد

به گزارش ایکنا از قزوین، هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین هم‌زمان با هفته دولت، هفته فرهنگی قزوین و روز قشر بسیج کارمندی در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در این مراسم که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خانواده معزز شهدا و دستگاه‌های مختلف اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: اتفاقاتی که در سال ۶۰ رخ داد می‌توانست یک نظام کهن را از بین ببرد و پایه‌های آن را بلرزاند اما نظام جمهوری اسلامی که بر پایه آرمان‌های الهی و مردمی تکیه داشت ماندگار شد.

وی افزود: صحنه‌های ترور و وحشت خواب را از مردم گرفت اما غیرت و حمایت آن‌ها را از نظام خود نگرفت و آن‌ها محکم‌تر از قبل بر سر آرمان‌های نظامی که برای پیروزی آن هزاران نفر شهید شده بود، ایستادند.

زاهدی عنوان کرد: در طول انقلاب اسلامی شخصیت‌های مختلفی در تمام سطوح به شهادت رسیدند که در بین آن‌ها رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، رئیس مجلس، نماینده مجلس، کارمند و کارگر و انواع قشرهای اجتماعی دیده می‌شود لذا این سرمایه اجتماعی این نظام را حفظ می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همچنان پایدار مسیر خود را طی می‌کند، گفت: باید از خود بپرسیم چه میزان با شهدا فاصله گرفته‌ایم و با تفکر در این موضوع راه‌های برون‌رفت از آن را پیدا کرده و بار دیگر در این مسیر حرکت کنیم.

استاندار قزوین در پایان خاطرنشان کرد: تجلیل از شهدا یعنی باید راه آن‌ها را ادامه و آرمان‌های آنان را سرلوحه کار خود قرار داد.

انتهای پیام

captcha