پیش‌بینی رشد چشم‌گیر حضور زوار قزوینی در پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3837352
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

پیش‌بینی رشد چشم‌گیر حضور زوار قزوینی در پیاده‌روی اربعین

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری قزوین به پیاده‌روی اربعین و حضور خیل مشتاقان در این سفر معنوی اشاره کرد و گفت: سال گذشته از استان قزوین ۱۹ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار بیش از گذشته شود.

پیش‌بینی رشد چشم‌گیر حضور زوار استان قزوین در پیاده‌روی اربعین امسال

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری قزوین در نشست خبری استاندار قزوین با اصحاب رسانه به‌مناسبت تشریح برنامه‌های هفته دولت که پیش از ظهر امروز، 3 شهریورماه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، گفت: از آنجا که نام شهید رجایی با نام قزوین گره‌خورده و این شهر زادگاه رئیس‌جمهور شهید است، در سال جاری با تدبیر مسئولان ارشد استان برنامه ویژه‌ای برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رجایی در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین اتفاق سیاسی کشور در سال جاری و برگزاری آن در اسفندماه مقدمات و تمهیدات لازم فراهم و ستاد انتخابات مجلس در سطح استان و شهرستان‌های مختلف تشکیل شده است.

حبیبی با بیان اینکه فعالیت‌های تبلیغی نامزدهای انتخابات با دقت رصد، ثبت و ضبط می‌شود، گفت: در راستای حفاظت از آرای مردم، هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت بر انتخابات بر عملکرد داوطلبان انتخاباتی نظارت دارند تا فضای انتخابات به‌دور از جو امنیتی به‌صورت کاملاً آرام و اخلاقی برگزار شود.

وی تأکید کرد: هیچ مدیری حق ندارد در عرصه انتخابات له یا علیه کسی وارد عمل شود؛ لذا هرگونه دخالت مدیران در انتخابات در صورت اثبات از طریق ادله محکمه‌پسند با برخورد جدی روبه‌رو خواهد شد و مدیران خاطی حتماً برای ارائه توضیحات احضار می‌شوند.

این مسئول به پیاده‌روی اربعین و حضور خیل مشتاقان در این سفر معنوی اشاره و بیان کرد: سال گذشته از استان قزوین ۱۹ هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود امسال این آمار بیش از گذشته شده و رشد چشم‌گیری داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سامانه سماح از ابتدای شهریورماه در حال ثبت‌نام از مشتاقان اربعین است و تلاش می‌کنیم این رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی به بهترین وجه ممکن انجام شود.

معاون استاندار با اشاره به اینکه 94 درصد مطالبات گندم‌کاران استان معادل 280 میلیارد تومان پرداخت‌ شده است، گفت: تاکنون 173 هزار تن خرید گندم از گندم‌کاران استان قزوین انجام‌ شده که این عدد طی ماه‌های آتی به 200 هزار تن می‌رسد.

حبیبی در پایان یادآور شد: نرخ بیکاری در پایان بهار امسال 10.6 درصد بود که نسبت به سال گذشته 6 دهم درصد کمتر است، همچنین نسبت به سال گذشته 18.8 درصد کاهش در تعدیل نیروی انسانی در سطح استان داشتیم.

انتهای پیام

captcha