تجمع عزاداران تاسوعای حسینی در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: 3841058
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

تجمع عزاداران تاسوعای حسینی در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ تجمع بزرگ عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) هم‌زمان با تاسوعای حسینی روز دوشنبه در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود.

تجمع عزاداران تاسوعای حسینی در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، روز نهم محرم هم‌زمان با تاسوعای حسینی در تاریخ شیعه همواره منتصب به غیرت و سقای دشت کربلا قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برادر اباعبدالله الحسین (ع) است و در این روز یاد و نام این بزرگ‌مرد و اسوه ایثار، ادب و دلاوری گرامی داشته می‌شود.

به‌منظور برگزاری باشکوه عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع باشکوه دسته‌های عزاداری، هیئت‌های مذهبی و عاشقان سیدالشهدا (ع) به‌صورت متمرکز برگزار می‌شود.

بدین منظور تجمع بزرگ و باشکوه عزاداران حسینی در روز دوشنبه 18 شهریورماه برابر با نهم ماه محرم هم‌زمان با تاسوعای اباعبدالله الحسین (ع) از ساعت ۱۰ صبح در محل خیابان شهدا (سپه) قزوین برگزار می‌شود.

پس از برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی نیز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در این مکان اقامه خواهد شد.

همچنین ذاکرین اهل‌بیت حاج محمد غلامی، سید عبدالحمید مرتضوی، سعید علی‌اکبری، داوود اسماعیل‌پور و محمدحسین رجبی نیز در این تجمع باشکوه دل‌های عاشقان حضرت ثارالله را بیش از بیش حسینی خواهند کرد.

به گزارش ایکنا ستاد برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در استان قزوین از عزاداران حسینی درخواست کرده برای اقامه نماز ظهر و عصر زیرانداز و مهر به همراه داشته باشند.

انتهای پیام

captcha