آماده‌باش کامل شهرداری قزوین در برگزاری آیین عزاداری حسینی
کد خبر: 3841092
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶

آماده‌باش کامل شهرداری قزوین در برگزاری آیین عزاداری حسینی

گروه فرهنگی ــ سرپرست شهرداری قزوین ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: شهرداری قزوین برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین عزاداری حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا در آمادگی کامل است.

آماده‌باش کامل شهرداری قزوین در برگزاری آیین عزاداری حسینیبه گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمد درافشانی، سرپرست شهرداری قزوین گفت: پاکبان های سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین از ابتدای ماه محرم با حضور در مسیرهای عزاداری نسبت به پاکسازی شهر اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این سازمان در ایام محرم و صفر، سطل‌های زباله مخصوص ۱۲۰ و ۷۷۰ لیتری را به‌صورت رایگان به تکیه‌های عزاداری ارائه می‌کند.

وی با بیان این که تمام سازمان‌های خدمات رسان شهرداری قزوین در ایام عزاداری حضوری فعال در شهر دارند، تصریح کرد: به منظور تأمین ایمنی عزاداران در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، خودروهای آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی، در مسیرهای پرتردد حضور خواهند داشت.

درافشانی بیان کرد: طبق روال سال‌های گذشته، کوچه‌ها و معابر منتهی به مسیر حرکت دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا مسدود می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در روزهای تاسوعا و عاشورا خدمات خود را به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌کند.

سرپرست شهرداری قزوین تصریح کرد: به منظور تأمین گوشت سالم در تهیه نذورات تکایا و هیئت‌های عزاداری، جلسه هماهنگی کمیته ذبح بهداشتی دام در ایام محرم، با حضور سازمان مدیریت پسماند شهرداری، سازمان دامپزشکی قزوین و سایر ارگان‌های مرتبط برگزار و جدول زمان‌بندی محل استقرار دستگاه‌های ذبح دام در سطح شهر قزوین تعیین شد.

وی نصب پیام‌هایی با مضمون عزای اباعبدالله الحسینی (ع) در 200 دستگاه اتوبوس شهری، برگزاری نمایشگاه عکسی با عنوان «شهر در محرم»، نصب ریسه و پرچم‌های سیاه، نصب المان‌های محرم، نصب سازه‌های نوری، برافراشتن پرچم عزای حسینی در ضلع شمال غربی میدان سید حسن نصراله را از اقدامات فرهنگی در ایام محرم بیان کرد.

سرپرست شهرداری قزوین تأکید کرد: همراهی و همکاری شهروندان در حفظ نظافت شهر در ایام عزاداری سالار شهیدان، می‌تواند شهرداری قزوین را در ارائه خدمات مطلوب در ایام محرم، یاری کند.

انتهای پیام

captcha