هیئت 49 ساله قزوین/ از کودک تا پیر 96 ساله در راه حسین کم نمی‌گذارند
کد خبر: 3841456
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؛

هیئت 49 ساله قزوین/ از کودک تا پیر 96 ساله در راه حسین کم نمی‌گذارند

گروه معارف__ سید مقتدا مسئول هیئت ۴۹ ساله امام حسین (ع) می‌گوید: ما شیفته این مکتب هستیم و هر چه داریم از آن حضرت است و این راه را تا زمانی که نفس داریم ادامه می‌دهیم؛ در هیئت از سنین مختلف چون ۹۶ ساله تا کودک و‌ نوجوان فعالیت دارند و در این راه کم نمی‌گذارند که این از عشق آن‌ها به اهل‌بیت ناشی می‌شود.

هیئت 49 ساله قزوین/ از کودک و پیر 96 ساله که در راه حسین کم نمی‌گذارند

به گزارش ایکنا از قزوین، امامزاده مطهر حضرت علی‌اصغر(ع) فرزند بلافصل امام موسي كاظم(ع) در گفت‌وگو با سید مقتدا مسئول هیئت امام حسین (ع) با فعالیت این هیئت ۴۹ ساله بیشتر آشنا می‌شویم.

سید مقتدا مسئول هیئتی است که یک سال دیگر ۵۰ ساله می‌شود، این هیئت از سال ۱۳۴۹ توسط جان‌نثاران حضرت سیدالشهدا با نام «امام حسین(ع)» در استان قزوین تأسیس شد و‌ مجوز خود را دریافت کرد. این هیئت در ایام سال در خیابان توحید قزوین و در روزهایی چون عاشورا، تاسوعا و‌ مناسبت‌های مختلف در روستای زواردشت (زرآباد) در کنار امامزاده  علی اصغر فعالیت دارد.

سید مقتدا در معرفی خود می‌گوید: متولد ۱۳۴۵ هستم و‌ از سنین نوجوانی وارد این هیئت شدم و ‌در کنار پیشکسوتان این عرصه با مکتب امام حسین(ع) خو گرفتم، الحمدالله عشق به ائمه و‌ امام حسین(ع) نسل به نسل در حال گسترش است و «بی‌عشق حسین به مقصد دل نرسی، تا بذر نیفکنی به حاصل نرسی».

وی با بیان اینکه نیت قیام امام حسین (ع) برپاداشتن عدل و‌ نماز و حفظ دین بود و تن و‌ جان و فرزند و‌ همه‌چیز خود را در این راه نثار کرد، تأکید می‌کند: ما شیفته این مکتب هستیم و هر چه داریم از آن حضرت است و این راه را تا زمانی که نفس داریم ادامه می‌دهیم؛ اینکه زرتشتیان و ‌مسیحیان می‌گویند اگر ما حسین شما را داشتیم همه‌چیز داشتیم نشان می دهد عشق به اهل‌بیت مختص شیعه نیست و‌ همه عالم عاشق این مکتب و راه هستند.

این خادم الحسین تصریح می‌کند: هر کسی که با خضوع، دل پاک و قلبی شکسته به این خاندان متوسل شود خاطرجمع باشد که جواب آن را خواهد دید و‌ من در طول عمرم بارها شاهد معجزاتی از آن حضرت بودم.

وی با بیان اینکه اگر کسی در راه امام حسین (ع) هزینه و در این درگاه نذر کند ده برابر آن، برکتش را در زندگی‌اش خواهد دید، عنوان می‌کند:هزینه‌های هیئت امام حسین (ع) توسط نذورات مردمی تأمین می‌شود و مردم به‌صورت خودجوش هیئت را اداره می‌کنند.

مسئول هیئت امام حسین (ع) در تشریح برنامه‌های این هیئت می‌گوید: شب‌های دوشنبه قرائت قرآن در این هیئت برگزار می‌شود که به‌صورت سیار در حال چرخش در منازل اعضای هیئت انجام می‌شود. الحمدالله در هیئت از سنین مختلف چون ۹۶ ساله تا کودک و‌ نوجوان فعالیت دارند و در این راه کم نمی‌گذارند که این از عشق آن‌ها به اهل‌بیت ناشی می‌شود.

وی اضافه می‌کند: علاوه بر مباحث اعتقادی تلاش ما این است که برای بصیرت افزایی هر چه بیشتر برنامه‌های مختلفی چون پرسش و پاسخ، هیئت هفتگی، نشست‌های بصیرتی، هیئت جوانان، بیان مشکلات به هیئت‌امنا، کمک به جوانان در حال ازدواج و یا بیماران از طریق خیرات و ‌نذورات جمع‌آوری‌شده برگزار شود.

انتهای پیام

captcha