راه‌اندازی پویش «مهر حسینی» در روستاهای استان قزوین
کد خبر: 3842379
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

راه‌اندازی پویش «مهر حسینی» در روستاهای استان قزوین

گروه فرهنگی ــ مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی، به منظور ترویج شعائر دینی و صیانت از فرهنگ و هویت ملی و اسلامی، پویش مهر حسینی(ع) در کلیه نقاط روستایی استان راه‌اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی پویش «مهر حسینی (ع )» در روستاهای استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، اکرم نجفی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) ، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز سال تحصیلی، پویش مهر حسینی در کلیه روستا‌های استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این پویش به منظور ترویج شعائر دینی و صیانت از فرهنگ و هویت ملی و اسلامی، شناساندن ابعاد مختلف حماسه عاشورای حسینی و هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و تشویق دانش آموزان و دانشجویان به تلاش بیش از پیش برای دستیابی به این اهداف تشکیل خواهد شد.

نجفی ادامه داد: حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستا به همراه سایر مقامات محلی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، برگزاری مسابقات فرهنگی، تقدیر از نخبگان و دانش آموزان برتر، نصب المانها و نمادهای ویژه ایام محرم، دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی در معابر عمومی، اجرای نمایشگاههای ترکیبی با موضوعات یاد شده و ساماندهی و مناسب سازی محوطه گلزارهای مطهر شهدا از مهمترین اقدامات پویش مهر حسینی(ع) خواهد بود.

وی در پایان از دهیاری‌ها به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای عمومی کشور نام برد و یادآور شد: دهیاری‌ها می‌توانند بسترهای لازم را برای بهره‌گیری مفید و حداکثری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت و منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فراهم کنند.

انتهای پیام

captcha