فراهم شدن مقدمات حضور دانشگاهیان در عتبات سوریه / 15 هزار دانشگاهی کربلایی شدند
کد خبر: 3886560
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

فراهم شدن مقدمات حضور دانشگاهیان در عتبات سوریه / 15 هزار دانشگاهی کربلایی شدند

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از فراهم شدن مقدمات حضور دانشگاهیان در عتبات سوریه در سال 98 خبر داد و گفت: شیوع کرونا مانع انجام این سفر در سال گذشته شد اما در سال جاری تلاش می‌کنیم مقدمات آن دوباره فراهم شود.

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری‌پور، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به لغو سفر عتبات دانشگاهیان به دلیل شیوع کرونا، گفت: هر ساله دو دوره اعزام داریم که یک دوره از تیر تا مهر ماه و دوره دوم از بهمن تا اردیبهشت ماه سال آینده است که دوره دوم سال 98 به دلیل مسائل امنیتی عراق و بعد شیوع کرونا لغو شد. از اول سال 98 تا انتهای این سال در مجموع 15 هزار زائر دانشگاهی به عتبات عالیات اعزام شدند که 65 درصد آنان زائر اولی بودند.

حجت‌الاسلام مطهری‌پور درباره آغاز دور بعد اعزام‌های عتبات دانشگاهیان ابراز کرد: دوره بعد تابع شرایط زمانی و مکانی است و منتظریم ببینیم که شرایط امنیتی کشور عراق و شیوع بیماری کرونا چگونه خواهد شد تا براساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم. البته احتمالاً نیمه دوم خرداد سال جاری پیش‌ثبت‌نام‌ها آغاز و اعزام‌های دوره بعد نیز از اواخر تیرماه شروع شود.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در پاسخ به این سؤال که آیا برای اربعین سال آینده کاروان‌های دانشجویی تشکیل خواهد شد؟ بیان کرد: در حال انجام یک‌سری برنامه‌ریزی‌ها هستیم، اما با توجه به تغییر مداوم وضعیت پس از بررسی شرایط موجود عمل خواهیم کرد. البته امیدواریم بتوانیم در اربعین خدمات بهتری برای زائران داشته باشیم.

وی درباره عمره دانشگاهیان نیز تصریح کرد: تلاش برای راه‌اندازی عمره در صورتی است که مقدمات آن از سوی مسئولان فراهم شود. اگر شرایط مهیا باشد اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده و سوریه نیز در دستور کار خواهد بود. البته در سال 98 برای اعزام دانشگاهیان به سوریه مقدمات آن در حال انجام بود که شیوع کرونا مانع شد.

مطهری‌پور در پایان گفت: در حال حاضر ثبت‌‌نام یک کاروان حج تمتع اساتید دانشگاه‌های تهران و البرز در حال انجام است و 135 استاد دانشگاه در حج تمتع سال جاری از این دو استان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha