چه فرصتی بهتر از ماه رمضان برای انس با قرآن + تلاوت
کد خبر: 3893778
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲

چه فرصتی بهتر از ماه رمضان برای انس با قرآن + تلاوت

قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: در ماه بهار قرآن هستیم و چه خوب است که در این روزها و شب‌ها، بارها و بارها بر آیات قرآن مرور داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، محمدحسین سبزعلی، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان با ارسال فایل تصویری به ایکنا، آیات 183 تا 186 سوره مبارکه بقره را تلاوت کرد و به بیان اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان پرداخت. در ذیل متن و فیلم سخنان این مدرس قرآن منتشر شده است.

«ماه پر فیض رجب و شعبان را پشت سر گذاشته و وارد ماه میهمانی خدا برای ادای فریضه روزه می‌شویم.

در آیه 183 سوره مبارکه بقره خداوند فرموده است: «ای مؤمنین، روزه بر شما واجب شد همانطور که بر پیشینیان شما وارد شده بود تا موجب تقوا شود.» همچنین درباره اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان همین بس که از رسول گرامی اسلام(ص) آمده است: «هرکس، یک آیه از قرآن را در ماه مبارک بخواند، ثواب ختم قرآن برای وی منظور می‌شود».

در ماه مبارک رمضان، حداقل هر روز یک جزء را بخوانیم، چه بسا خواهران و برادرانی هستند که روزی سه جزء قرآن می‌خوانند، یعنی 10 روز یک‌بار قرآن را ختم می‌کنند و برخی هستند که روزی 10 جزء می‌خوانند، یعنی سه روزه ختم قرآن می‌کنند. دیدم دوستانی را که روزی یک دور قرآن را ختم می‌کنند. به طور مثال در مدینه منوره عزیزی بود که از بعد از نماز صبح تا بعد از نماز مغرب و عشا، هر روز یک دوره می‌خواند، از او پرسیدم و گفت «سی روز که در مکه و مدینه باشم، سی ختم قرآن می‌کنم.»

ان شاءالله که بنده و شما بزرگواران به این دستورات دینی و سفارشات پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) گوش دهیم. ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است و مرتباً با قرآن کریم مأنوس باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته»

در ذیل تلاوت ترتیل از آیات 183 تا 186 سوره بقره با صدای محمدحسین سبزعلی را می‌شنویم.

انتهای پیام
captcha