حال خوب خود را با قرآن گره بزنیم
کد خبر: 3909992
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲

حال خوب خود را با قرآن گره بزنیم

قاری برجسته استان فارس با اشاره به تأثیر تلاوت آیات قرآن گفت: هر چقدر كه بیشتر با این كتاب آسمانی مأنوس باشیم و در جلسات قرآن حضور پیدا كنیم، قطعاً حال خوبمان بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، برنامه زنده تلویزیونی «فارسی‌شو» شب گذشته، 21 تیرماه همانند شب‌های گذشته با حضور یكی از نخبگان قرآنی استان فارس برگزار شد.

میهمان این برنامه در شب گذشته، هادی افخمی، یكی از قاریان ممتاز استان بود كه بارها در عرصه مسابقات قرآن اعم از بسیج، كانون‌های مساجد، تلاوت‌های مجلسی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوش درخشیده بود.

این قاری جوان كه هم‌اكنون 29 سال دارد، در این برنامه گفت: از كودكی به واسطه خانواده مذهبی كه داشتم با قرآن مأنوس بودم، اما با توجه به شرایط تحصیلی و اساتیدی كه داشتم، نزدیک به 8 سال است كه تلاوت قرآن را به‌ صورت حرفه‌ای دنبال می‌كنم.

وی از تأثیر تلاوت قرآن سخن گفت و ادامه داد: همان‌طور كه در آیات و روایات آمده است تلاوت قرآن باعث نورانیت دل می‌شود؛ بنابراین هر چقدر كه بیشتر با این كتاب آسمانی مأنوس باشیم و در جلسات قرآن حضور پیدا كنیم و تلاوت‌ها را بشنویم، قطعاً حال خوبمان بیشتر خواهد شد.

افخمی تأكید كرد: در احادیث و روایات اسلامی و همچنین خود قرآن تأكید شده است كه اگر كسی بخواهد تلاوت آیات وحی داشته باشد، باید بر روی این آیات تأمل و تعمق و تدبر داشته باشد. هر چقدر انسان با قرآن بیشتر مأنوس باشد، بعد از چندین بار خواندن آیات وحی، به فكر فرو می‌رود كه معنا و مفهوم این آیاتی كه تلاوت می‌كنم چیست و مسلماً به دنبال این مسئله می‌رود و می‌تواند در آیات وحی تدبر كند و غایت تدبر در آن هم باید عمل به آموزه‌های قرآن باشد.

وی با تأكید بر اینكه تلاوت آیات قرآن موجب قوت قلب می‌شود، بیان کرد: اگر به آیات وحی تكیه كرده و به خدا توكل كنیم همان‌طور كه خداوند می‌فرماید: «هر كس كه به خداوند توكل كند، خدا برایش كافی است»، مسلماً موجب گشایش در امور زندگیمان خواهد شد. مخصوصاً در این روزها كه زندگی‌ها سخت شده است و باید به این نكته برسیم كه در هر شرایطی گرداننده امور خداست و با اعتماد و توكل به خداوند می‌توانیم از پیچ و خم‌های زندگی به سلامت عبور كنیم.

افخمی در پایان در پاسخ به این سؤال كه روح قرآن چه میزان در زندگی شما جاری و ساری است و آیا تأثیر آن را حس می‌كنید، تصریح کرد: به‌طور كلی مأنوس بودن و تلاوت كلام‌الله مجید توفیق است و از جنبه‌های اجتماعی و فردی در زندگی هیچ تكیه‌گاهی به جز  قرآن ندارم.

انتهای پیام
captcha