هشدار استاندار مرکزی به اصناف / مدارس تا پایان هفته تعطیل است
کد خبر: 3926976
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

هشدار استاندار مرکزی به اصناف / مدارس تا پایان هفته تعطیل است

استاندار مرکزی با اشاره به وضعیت اسف‌بار اصناف، گفت: هشدار می‌دهم اگر هفته آینده فعالیت صنوف خارج از موازین بهداشتی باشد، قطعاً تصمیماتی همراه با محدودیت اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی امروز 12 مهر ماه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری این استان برگزار شد بر لزوم تشکیل و فعالیت کمیته نظارت با مدیریت معاونت سیاسی استاندار تأکید و اظهار کرد: متأسفانه بر اساس آمارها وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان از میانگین کشوری بالاتر است، به همین دلیل از امروز مدارس به مدت یک هفته تعطیل بوده و ادارات با دوسوم ظرفیت فعال خواهند بود.

وی تصریح کرد: مدیران ادارات دقت داشته باشند اولویت دورکاری یک سوم کارکنان خود را به بانوان به ویژه مادران دارای فرزند خردسال اختصاص دهند. مجموعه مدیریتی به دلیل از بین رفتن کسب و کارهای مردم با تعطیلی بازارها موافق نیست. شهرستان‌ها مراقب باشند تا ضمن رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کسب و کار مردم صدمه نخورد.

آقازاده تأکید کرد: تا اطلاع ثانوی هر نوع تجمع در پارک‌ها ممنوع است و شهرداری‌ها باید در این راستا نظارت لازم را داشته باشند، در روزهای آینده هیچ تجمعی در استان نخواهیم داشت، راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود و یرگزاری نماز جمعه با ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه هماهنگی صورت می‌گیرد تا از هفته آینده شاهد برپایی این مراسم در شهرهای قرمز نباشیم.

وی بیان کرد: آموزشگاه‌ها و مهدهای کودک نیز این هفته تعطیل هستند و تنها آموزشگاه‌های خصوصی با رعایت تمامی ضوابط بهداشتی فعال خواهند بود. اگر آموزشگاهی موازین را رعایت نکرده و یا تجمع در این مراکز بالا باشد ستادهای شهرستان با همکاری شبکه بهداشت مانع فعالیت این آموزشگاه ها‌ می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات دهه پایانی ماه صفر و افزایش سفرها به استان تذکر داد: ستادهای شهرستانی نظارت خود را تقویت و شدت بخشند و مردم را نسبت به عواقب سفر آگاه سازند تا در هفته پیش رو سفری انجام نشود.

آقازاده تصریح کرد: اصناف از نظر بی‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط اسفباری دارند و اتاق اصناف مسئول این وضعیت است، هفته آینده در قبال این وضعیت تصمیم گیری می‌شود و در آن زمان اتاق اصناف به تصمیم‌های اخذ شده معترض نباشند؛ چراکه فعالیت صنوف بدون رعایت پروتکل ها ادامه دارد. هشدار می‌دهم اگر هفته آینده فعالیت صنوف خارج از موازین باشد قطعا تصمیماتی همراه با محدودیت اتخاذ می‌شود؛ لذا جهت جلوگیری از اعمال محدودیت‌ها اتاق اصناف به موضوع ورود کرده و مرکز بهداشت به همراه فرمانداری در این حوزه نظارت را داشته باشند. قطعاً تصمیم هفته آینده مبتنی بر گزارش مرکز بهداشت و فرمانداری خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت دانشگاه‌ها هم گفت: دانشگاه‌ها حت‌الامکان آموزش‌های غیرحضوری داشته باشند مگر در موارد استثنایی. تدبیر و تصمیم‌گیری در این خصوص به رؤسای مراکز سپرده شده است و اگر شاهد افزایش ابتلا باشیم تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود، حوزه های علمیه نیز وضعیت را مدیریت کنند؛ چراکه در صورت افزایش موارد ابتلا ورود می‌کنیم.

آقازاده به افزایش قیمت کرایه تاکسی‌ها هم اشاره و اظهار کرد: وقتی به رانندگان گفته می‌شود دو مسافر در صندلی عقب سوار کنند باید جنبه‌های حمایتی را نیز مدنظر داشت، اگر فرمانداری و شهرداری تضمین می‌کنند که با افزایش قیمت حتما دو نفر در صندلی عقب تاکسی‌ها سوار می‌شوند می‌توان این افزایش قیمت را دنبال کرد.

استاندار مرکزی در پایان گفت: باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در هفته جاری تعطیل هستند. متأسفانه استان در شاخص مرگ و میر ناشی از کرونا از میانگین کشوری بالاتر است و اگر اقدامی صورت نگیرد، با توجه به شرایط استان‌های همجوار ممکن است اوضاع از دستمان خارج شود به همین دلیل عملکرد فرمانداران بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام
captcha