«مجمع‌الحافظین» قزوین؛ پیشگام برپایی رزمایش همدلی
کد خبر: 3939959
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

«مجمع‌الحافظین» قزوین؛ پیشگام برپایی رزمایش همدلی

مؤسسه قرآنی «مجمع‌الحافظین» قزوین با شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب و کارها رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه برپا کرده است.

«مجمع‌الحافظین» قزوین پیشگام برپایی رزمایش همدلی

«مجمع‌الحافظین» یکی از مؤسسات قرآنی استان قزوین است که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب و کارها رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه برپا کرده است. این مؤسسه برای پرشورتر شدن این حرکت نیازمند جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین است.

یوسف حیدری، از خیران این مؤسسه که فرزند شهید هم هست در خصوص این ایده در گفت‌وگو با ایکنا قزوین، اظهار کرد: 2 سال پیش در ماه مبارک رمضان سرپرست خانواده‌ای تصادف شدید کرده و خانه‌نشین شده بود، در جلسه افطاری پیشنهاد دادم چند نفری ماهیانه مبلغی را تهیه و در قالب کمک هزینه درمان و معیشت به این خانواده کمک کنیم که به لطف خداوند این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: بعد از آن تعداد کمک‌ها افزوده شد و تصمیم گرفتیم نفراتی را اضافه کنیم. وقتی دیدم که برکت آن افزایش پیدا کرده و افراد موسسه قرآنی هم کمک‌هایی را دارند پیشنهاد دادم این اقدام را با نام موسسه نهادینه کنیم.

حیدری تصریح کرد: از دستورات دینی قرآن کریم است و در چند سوره به ویژه سوره بقره به آن اشاره شده است و علاوه بر آن احادیث و روایات زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد، همچنین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری «چه خوب است که رزمایش گسترده برای مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه در کشور به‌وجود بیایید» مؤسسات قرآنی برای ایجاد همدلی در جامعه وارد میدان شده‌اند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 30 خانواده تحت پوشش این موسسه هستند و 20 خیر مشارکت دارند و هر یک طرح را در خانواده‌های خود معرفی می‌کنند که به تعداد خیران نیز افزوده می‌شود و تصمیم داریم با افزایش خیّرین به تعداد خانواده‌های تحت پوشش اضافه کنیم.

خیران پدران معنوی هستند

حسین رهبر کلیشمی، مدیر مؤسسه مجمع‌الحافظین، نیز در گفت‌وگو با ایکنا قزوین، بیان کرد: بعد از طرح شدن ایده یک حساب بانکی ایجاد کردیم در مرحله نخست در ماه مبارک رمضان 50 بسته غذایی هر یک به ارزش 200 هزار تومان به خانواده‌های نیازمند شناسایی شده اهدا شد. البته لازم به ذکر است که بگوییم در مرحله نخست با کمک سازمان تبلیغات اسلامی و خیران توانستیم بسته‌ها را خریداری کنیم؛ در حال حاضر دومین مرحله کمک‌های مؤمنانه را اجرا خواهیم کرد.

رهبر با اشاره به اینکه مقرر شده است این کمک‌ها ماهانه انجام شود، بیان کرد: فرم‌هایی طراحی کردیم که خیران پدران معنوی هستند، خیری که نیازمند معرفی می‌کند باید مسئولیت تحقیق و توزیع کمک‌ها را بر عهده گیرد، البته خانواده‌ها نیز باید خانواده‌هایی باشند که توسط گروه‌های دیگر کمک‌رسانی نشده باشد.

بنا بر این گزارش، خیران می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب مرکز قرآنی هیئت مجمع‌الحافظین به شماره حساب 3120002509416، شماره کارت 5892107044031022 و یا شماره شبا IR840150000003120002509416 واریز کنند.

خیرین همچنین می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود را به آدرس قزوین خیابان شهید انصاری، روبه‌روی تالار میعاد ساختمان شهید بهرامعلی حیدری تحویل داده و در صورت هرگونه سؤال با شماره 02833236859 تماس بگیرند.

گزارش از زهرا حسینی

انتهای پیام
captcha