مسابقات قرآن ناجا برگزار می‌شود
کد خبر: 3940782
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
با حضور 500 نفر از کارکنان پایور و وظیفه؛

مسابقات قرآن ناجا برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی از برپایی مسابقات قرآن ناجا از فردا با حضور 500 نفر از کارکنان پایور و وظیفه در ۱۰ رشته خبر داد.

مسابقات قرآن ناجا برگزار می‌شودسرهنگ رمضانعلی رودمقدس، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری بیست‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن ناجا خبر داد و بیان کرد: در راستای فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت پلیس در تراز جامعه اسلامی و همچنین نهادینه کردن مؤلفه‌های رفتار حکیمانه پلیس با مردم، با بهره‌گیری از تعالیم حیات‌بخش قرآن و عترت، مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر از نخبگان قرآنی این نیرو در 10 رشته شامل قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ قرآن و اذان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در بین نیرو‌های مسلح، بیشترین تعداد افراد فعال در امور قرآنی را دارد، گفت: بیش از ۹۰ هزار نفر از کارکنان ناجا، حافظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل هستند. این رقابت‌ها، در دو گروه بین کارکنان رسمی مرد و زن، سربازان وظیفه برپا می‌شود و دو گروه داوری نیز به‌ صورت غیرحضوری این رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز معاونت تبلیغات سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا تصریح کرد: نفرات منتخب در استان‌ها در محل عقیدتی ـ سیاسی رده محل خدمتشان، حضور دارند. یک فرد به عنوان ناظر نیز در هر استان مستقر است و ارتباط تصویری با داوران برقرار و رقابت‌ها براساس بازه زمانی تعیین شده، اجرا می‌شود. این مسابقات از فردا، 25 آذر، به مدت دو روز برگزار خواهد شد. مراسم اختتامیه این مسابقات به‌صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط با تمامی استان‌ها همراه با اعلام اسامی برندگان پنجشنبه، ۲۷ آذر، در سالن اجتماعات سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی برپا می‌شود.
 
مرحله استانی مسابقات ناجا در ۳۷ رده استانی و رده‌های بلافصل ناجا در سال جاری برگزار شد که بیش از شش هزار نفر در مسابقات شرکت داشت و نخبگان و برگزیدگان به مسابقات سراسری راه‌یافته‌اند و نفرات برتر به مسابقات سراسری قرآن نیروهای مسلح، که سال آینده برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
انتهای پیام
captcha