بانوی کارآفرین زاهدانی از موفقیت خود می‌گوید
کد خبر: 4013939
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

بانوی کارآفرین زاهدانی از موفقیت خود می‌گوید

افسانه کامیاب کارآفرین موفق در حوزه مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان با داشتن اراده و انگیزه مناسب توانسته است در حوزه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی موفق شود.

افسانه کامیاب کارآفرین موفقبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، افسانه کامیاب کارآفرین موفق در حوزه مشاغل خانگی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: اولین آموزشگاه تخصصی تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی که تنها آموزشگاه آزاد در این رشته در استان بشمار می‌رود توسط وی راه‌اندازی شده است.

کامیاب بیان کرد: از سال ۱۳۸۶ دوره‌های تراش سنگ را نزد بهترین استاد گذرانده‌ام بلافاصله وارد بازار کار شدم در آن زمان این شغل به صورت حرفه‌ای در زاهدان وجود نداشت و مردم هیچ شناختی از این حرفه و انواع سنگها نداشتند. توانستم با راه اندازی شرکتی در پارک علم و فناوری به صورت موزه زنده هم کار تولید انجام دهیم هم فضای نمایشگاهی از نمونه سنگ‌های مختلف استان و سایر نقاط کشور داشته باشیم که به شناخته شدن این حرفه بسیار کمک کرد.

این فعال حوزه کارآفرینی با اشاره به اینکه بعد از راه‌اندازی آموزشگاه همکاری خود را با آموزش و پرورش آغاز کردیم با آموزش رشته تراش سنگ‌های قیمتی در هنرستان دخترانه در حاشیه شهر زاهدان به لطف خدا امسال اولین گروه دانش‌آموزان از هنرستان فارغ‌التحصیل می‌شوند و می توانند وارد بازار کار شوند.

وی خاطر نشان کرد: با برگزاری دوره‌های مختلف در قالب تفاهم نامه با ارگانهای مثل استانداری، آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای توانستیم بیش از صد نفر از افراد علاقه‌مند را آموزش دهیم که از این تعداد۲۰ نفر تا به امروز موفق شدند کسب و کار مستقل خود را راه بیندازند.

این بانوی فعال حوزه مشاغل خانگی در ادامه بیان کرد: تعدادی از افرادی که آموزش تراش‌ سنگ را در مجموعه ما گذرانده بودند به کارگروه مشاغل خانگی معرفی کردیم و به امید خدا قرار هست اتفاق‌های خوبی هم در مسیر اشتغال این افراد صورت بگیرد تا بتوانند کارگا‌های خانگی خود را راه‌اندازی کنند.

کامیاب از جوانان درخواست کرد حتماً یک مهارت به صورت تخصصی و حرفه‌ایی یاد بگیرند، حتی اگر سرمایه نداشته باشند هنر این افراد سرمایه آنها می‌شود و می‌توانند از این طریق درآمدزایی کنند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات فراوانی که در این مسیر داشته‌اند گفت: بزرگترین مشکل من گرفتن جواز کسب در این رشته بود چرا که یک خانم هستم و طبق قوانین این جواز به من تعلق نمی‌گیرد و باید یک مباشر آقا معرفی کنم و معرفی فردی مطمئن از هر لحاظ به عنوان مباشر کمی دشوار است.

کامیاب در پایان افزود: از مسئولان تقاضای حمایت و پشتیبانی برای کسب و کار و اشتغال‌زایی جوانان را دارم همچنین با برداشتن قوانین دست و پا گیر بیمه می شود به کارآفرینان کمک کنند.

منبع: ایسنا

 

انتهای پیام
captcha