تشکیل ستاد مردمی فاطمیه در همدان
کد خبر: 4021274
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

تشکیل ستاد مردمی فاطمیه در همدان

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان  گفت: ستاد مردمی فاطمیه به عنوان یک ستاد دائمی و متداول در ایام شهادت حضرت فاطمه(س) فعالیت خواهد کرد و هدف این است که در چنین ستادهایی مراسمات ملی و مذهبی از طریق مردم پیگیری شود.

فاطمیهحجت‌الاسلام وحید عباسی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از تشکیل ستادی مردمی برای انجام مراسمات ملی و مذهبی خبر داد و اظهار کرد:  ستاد مردمی فاطمیه به عنوان یک ستاد دائمی و متداول در ایام فاطمه فعالیت خواهد کرد و هدف این است که در چنین ستادهایی مراسمات ملی و مذهبی از طریق مردم پیگیری شود و دستگاه، نهادها و سازمان‌ها از حالت  تصدی‌گری خارج شوند و به سمت پشتیبانی، هدایت‌گری و  بحث تسهیل گری کارها بروند.

وی بیان کرد: تعدادی کارگروه و کمیته ذیل این ستادها تشکیل شده و یک دبیرخانه فراخوان ایده هم در حال طراحی است که ایده‌های مردمی که از خود مردم گرفته شود و در ستاد تصویب و اجرا شود.

عباسی ادامه داد: این کمیته‌ها همچون کمیته مراسم و عملیات، کمیته بانوان،  کمیته پشتیبانی و  جذب منابع ملی، کمیته ستایشگران و شاعران،  کمیته هماهنگی اداری و روابط  عمومی، کمیته فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای، کمیته اقشار و اسناد، کمیته دانشجویان و اساتید، کمیته مبلغین و کمیته روستایی است.

عباسی به تشریح برخی فعالیت‌های این ستادها پرداخت و گفت: در ستاد کمیته بانوان سعی شده که اقشار مختلف بانوان با محوریت خانواده و جمعیت فعالیت کنند و در کنار آن شعار "مکتب فاطمی، نسل سلیمانی"  که اشاره به بحث فاطمیه و سردار سلیمانی دارد و پیگیری تربیت نسلی که سردار سلیمانی در نظر داشت در برنامه ستاد است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان بیان کرد: در سنوات گذشته در مراسمات مذهبی به صورت جزیره‌وار فعالیت می‌کردند و هدف ما از تشکیل ستاد مردمی این است که در کنار حفظ فضای سنتی،  یک هماهنگی و  تشکیلات منسجمی ایجاد شود و اگر نیاز به هم‌افزایی است این جزیره‌ها متصل به هم باشند.

وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت و ارزیابی فعالیت ستادهای مردمی را بررسی می‌کند، گفت: هزینه حمایت مالی هم مردمی است اما با توجه به اینکه سازمان‌ها و نهادها هم موظف هستند بخش تسهیل گری و حمایت‌گری را داشته باشند می‌توانند حمایت کنند.

عباسی ادامه داد: به‌طور مثال اداره تبلیغات شهرستان همدان خود را موظف می‌داند که اقداماتی تحت ستاد فاطمیه داشته باشد و یا همچون شهرداری که قول  مساعدت دادند که تشکل و مجموعه‌های مردمی را به ستاد مردمی معرفی کنند.

 

انتهای پیام
captcha