رونمایی از آخرین اثر نویسنده «یادت باشد» در قزوین
کد خبر: 4060357
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

رونمایی از آخرین اثر نویسنده «یادت باشد» در قزوین

کتاب «هواتو دارم» نوشته رسول ملاحسنی زندگی‌نامه شهید مدافع حرم مرتضی عبداللهی است که با توجه‌به مسائل مطرح شده می‌تواند به‌عنوان یک الگوی سبک زندگی برای جوانان مورداستفاده باشد.

رونمایی هواتو دارم

به گزارش ایکنا از قزوین، آئین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید محمد عبداللهی با عنوان «هواتو دارم» نوشته رسول ملاحسنی، با حضور خانواده شهدا در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

رسول ملاحسنی، نویسنده کتاب «یادت باشد»، در مراسم رونمایی از آخرین اثر خود «هواتو دارم» که شب گذشته هفتم خرداد ۱۴۰۱ در سالن شهید سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان کرد: «هواتو دارم» روایت زندگی شهید مدافع حرم مرتضی عبداللهی است، این کتاب به سبک کتاب «یادت باشد» از لحظه آشنایی شهید بزرگوار با همسرشان آغاز می‌شود و زندگی مشترک ۱۰ ساله شهید عبداللهی را روایت می‌کند.

وی افزود: روایت از لحظه آشنایی تا عقد و عروسی ادامه دارد و با روایت سربازی، عضویت در نیروی قدس سپاه، اعزام به سوریه و شهادت در سوریه ادامه پیدا می‌کند، در این کتاب علاوه بر خاطرات همسر شهید، خاطرات پدر، مادر، خواهر و اقوام نزدیک شهید نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

این نویسنده با اشاره به اینکه «هواتو دارم» می‌تواند به‌عنوان الگوی زندگی مطرح شود، اظهار کرد: هر کتاب یک درس‌نامه است، کتاب «یادت باشد» یک عاشقانه بود، کتاب «کاش برگردی» مادرانه بود و این کتاب معرفتی است و شناخت دقیقی به ما از موضوعاتی می‌دهد که همیشه برای ما سؤال بوده است.

راه‌اندازی مؤسسه غدیر به یاد شهید عبداللهی

حسین کاجی، مسئول انتشارات حماسه یاران، نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: با مطالعه هر فصل کتاب «هواتو دارم» هم‌زمان می‌توان حواس مختلف را تجربه کرد، متن کتاب تنها در قلم نویسنده خلاصه نمی‌شود بلکه قلم شهدا و چه‌بسا خود شهید نیز در کتاب بسیار مشهود است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر ۸۵ درصد محتوای کتاب به سبک زندگی اسلامی اشاره دارد، اگر بخواهیم شهید عبداللهی را توصیف کنیم باید در وصف ایشان بگوییم که شهید عبداللهی جوان مؤمن، انقلابی و حزب‌اللهی بود. داستان شهید عبداللهی داستان سرعت و سبقت بود اگرچه پدر شهید پیش از تولد ایشان در جبهه حضور داشت اما این پسر بود که در مسیر شهادت از پدر سبقت گرفت.

کاجی اظهار کرد: کتاب دارای ۲ قهرمان است شهید و همسر شهید؛ چنانچه در وصف همسران شهدا چنین می‌گویند که پاداش همسران شهدا کمتر از شهدا نیست؛ از ویژگی‌های شهید تلاش وی برای برجسته‌کردن غدیر به‌عنوان یک اصل اساسی بود که به نظر من لازم است ما و خانواده شهید برای ادامه راه شهید به دنبال احداث «مؤسسه غدیر» باشیم و پرچم شهید را زمین نگذاریم.

سردار مصطفی عبداللهی، پدر شهید نیز در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران گفت: ولایت‌مداری، عشق به ائمه اطهار به‌ویژه حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) نقش اصلی در مسیر مرتضی داشت، مرتضی توانست به‌اندازه کافی از این عشق به اهل بیت (ع) درس بگیرد و با سرعت به هدف زد که این موجب افتخار من و خانواده است.

انتهای پیام
captcha