طرح ملی حفظ قرآن در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود
کد خبر: 4063658
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

طرح ملی حفظ قرآن در دانشگاه بیرجند اجرا می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بیرجند گفت: طرح ملی حفظ قرآن ویژه دانشگاهیان در این دانشگاه آغاز شده است و خانواده‌های دانشگاهی می‌توانند در آن شرکت کنند.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجندحجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن در این دانشگاه گفت: اساتید، دانشجویان، کارکنان و خانواده‌های آنان می‌توانند در طرح ملی حفظ قرآن که مطالبه جدی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر پرورش حداقل ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح به دانشگاهیان و دانشجویانی که ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم حفظ کنند امتیازات و جوایز ویژه‌ای تعلق خواهد گرفت، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان، می‌توانند جهت ثبت‌نام به لینک https://www.nahad.ir/quran مراجعه کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، گفت: حفظ قرآن و فهمیدن مفاهیم و ترجمه‌ کلمه کلمه‌ قرآن، براى کسانى که به زبان عربى آشنایى ندارند، لازم است؛ وقتى که کلمات قرآن را فهمیدید، آن وقت تدبر لازم است. حتى آن کسى که الفاظ عربى را هم خوب بلد است، اگر تدبر نکند، بهره‌ کمى از قرآن خواهد برد.

جعفری با بیان اینکه در این دوره علاوه بر حفظ قرآن، آشنایی اجمالی با مفاهیم آیات قرآن کریم هم آموزش داده خواهد شد، یادآور شد: طرح ملی حفظ قرآن کریم به همت شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور و با همکاری دانشگاه‌ها و نهاد‌های از جمله سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، وزارت علوم و... اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha