وظیفه مهم حوزه و دانشگاه تغذیه اندیشه‌هاست
کد خبر: 4084757
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

وظیفه مهم حوزه و دانشگاه تغذیه اندیشه‌هاست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اساتید پادزهر القائات دشمن را تهیه کنند، گفت: شأن دانشگاه و حوزه این است که اندیشه را تغذیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، ۲۰ شهریورماه در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بیرجند اظهار کرد: عنوان ضیافت اندیشه تعبیر جالبی است، چراکه اساس انسان اندیشه است.

وی با بیان اینکه شأن دانشگاه و حوزه این است که اندیشه را تغذیه کند، گفت: براساس انجام پژوهش‌ها، قضایای بسیاری بررسی می‌شود، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که به اندیشه فرصت رشد دهد. انسان تحت‌تأثیر دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها قرار می‌گیرد و جمع‌بندی این موضوعات در دل انسان قرار دارد و اگر رعایت برخی از اصول ظاهری نشود به دل فرصت تأثیر اندیشه نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت سالم نگه داشتن محیط، تصریح کرد: محیط سالم، دل را سالم نگه می‌دارد و این فضاهای مجازی و حقیقی و نفوذهای دشمن باعث می‌شود تا جوانان ما در حیرت ضلالت بمانند.

عبادی با بیان اینکه باید پادزهر القائات دشمن توسط اساتید براساس گفتنی‌های لازم تهیه شود و آن را اشباع کند، اظهار کرد: محیط علم نباید محیط تظاهر باشد.

وی افزود: مسائل عفاف و حجاب یکی از مسائل تأثیرگذار در محیط علم بوده و یک مسئله حقوقی محسوب می‌شود؛ باید روی این زاویه تحقیق و پژوهش شود و این طور ساده حقوق دیگران را ضایع نکنیم و نگذاریم بشر را به پرتگاه ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به مسئله قانون اظهار کرد: تمام جهان هستی قانون است و از طرفی برای گسترش یک اندیشه باید خود را به منطق و علم و استدلال مجهز کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه اروپای استعمارگر بی‌عقل و بی‌دین بوده و بدترین آفت بشر است، یادآور شد: در یک جامعه بصیر و عاقل این استعمار بی‌دین نمی‌تواند پیش رود و دست به انواع فسادها از جمله درهم شکستن عفاف و حجاب و ارزش‌ها می‌زند.

انتهای پیام
captcha