مردم برای مهجوریت‌زدایی از قرآن تلاش کنند
کد خبر: 4097784
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

مردم برای مهجوریت‌زدایی از قرآن تلاش کنند

رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان‌و‌بلوچستان گفت: قرآن مظلوم است و هرکسی درحد توان باید در جهت رفع مظلومیت و قریب بودن قرآن کمک کند، البته قرآن تنها خواندن نیست و یکی از موارد آن تدبر در قرآن و توجه به معارف آن و فهم آیات است، اما مهمترین آنها، عمل به قرآن است.

رضا صفدری، رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، رضا صفدری، رئیس مجمع قرآنی السابقون استان، امروز، 16 آبان در جلسه ستاد برگزاری جشنواره ملی تلاوت مجلسی در زاهدان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «آتش به اختیار» اظهار کرد: افقی را بر اساس منویات مقام معظم رهبری برای خود ترسیم کرده‌ایم که یک قدم هم از آن عقب نخواهیم نشست و اولین اقدامی که در تحقق این امر باید انجام دهیم، مردمی کردن این مسیر است.

رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه اگر مردم در این زمینه دخالت داشته باشند، قطعاً کار موفق‌تر خواهد شد، افزود: این کار، اقدام بسیار نو و جدیدی در کشور است که در چند سال اخیر شاهد فعالیت آن بوده‌ایم.

صفدری ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع برداشت‌های دیگری از این جشنواره صورت می‌گیرد مبنی بر اینکه این جشنواره قصد دارد، جای مسابقات قرآنی نهادهای فرهنگی دیگر را بگیرد و در پاسخ به این گونه برداشت‌ها باید بگوییم که اصلاً این گونه نگاه به این جشنواره درست نیست.

وی گفت: باید این نوع نگرش و دیدگاه را تصحیح کنیم چرا که رأی مردم محترم است و این مردم هستند که در نهایت باید تلاوت‌ها را بپسندند اما باید بپذیریم که همه مردم کارشناس نیستند و بسیاری از آنها سلیقه‌ای و احساسی رأی می‌دهند، تلاوت قرآن یک‌سری چهارچوب و اصولی دارد که اگر بخواهیم این مسائل را رها کنیم، شاید از اصل تلاوت دور شویم.

رئیس مجمع قرآنی السابقون سیستان‌و‌بلوچستان با بیان این مطلب که چه بخواهیم و چه نخواهیم، مردم از یک صدا خوششان می‌آید و از صدای دیگر، بیشتر لذت می‌برند و ممکن است نسبت به برخی تلاوت‌ها بیشتر جذب شوند، افزود: باید به مسئله قرآن با دقت و اصول بنگریم، زیرا قرآن شیوه‌نامه دارد و این اسلوب را ما تعیین نکرده‌ایم، همه این موارد اصولی دارد که از فرمایشات پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، بزرگان دین و اهل قرائت به ما رسیده است، پس بهتر است تلاوت شرکت‌ کنندگان در هیئتی متشکل از اساتید اهل فن انتخاب و بعد از آن، برای انتخاب بهترین و برترین تلاوت از میان منتخبین، از رأی مردم استفاده شود.

این قاری ممتاز قرآن در پایان گفت: جشنواره تلاوت‌های مجلسی نه تنها، جامعه را به سمت توجه کردن به تلاوت قرآن می‌برد بلکه نشان دهنده این است که ما هم می‌توانیم به آن فکر کنیم و ایده داشته باشیم چراکه به اعتقاد بنده، قرآن مظلوم است و هرکسی که می‌تواند، باید در جهت رفع مظلومیت و قریب بودن قرآن کمک کند، البته قرآن تنها خواندن نیست و یکی از موارد آن تدبر در قرآن و توجه به معارف آن و فهم آیات است، اما مهمترین آنها، عمل به قرآن است.

 

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسین اشکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۱:۲۰
0
0
کاملا سنجیده و بجا
فاطمه نیکبخش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۱۱:۳۵
0
0
متاسفانه مسئولین فرهنگی ما قرآنی نیستن ؛ اهل سنت رو ببینین چقدر در زمینه قرآن پیشرفت کردن اما بچه شیعه ها چقدر!؟؟؟؟از ایکنا تقاضا داریم به کمک جامعه قرآنی مطالبه گری جدی از مسئولین قرآنی داشته باشه.

خوشحال شدم ایکنا مجدد احیا شد.
امیدوارم ادامه دار باشه.
captcha