اعلام فراخوان شعر «افق‌های روشن» در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4164925
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۴

اعلام فراخوان شعر «افق‌های روشن» در چهارمحال‌وبختیاری

بسیج هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری طی اطلاعیه‌ای از فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» در استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کنگره شعر بسیج

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بسیج هنرمندان استان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان چهارمحال‌وبختیاری با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی دهمین کنگره سراسری شعر بسیج با عنوان «افق‌های روشن» را در استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌کند.

این رویداد در بخش‌های شعر سنتی، شعر نو شامل نیمایی و سپید و ترانه و سرود برگزار می‌شود. 

«سبک زندگی ایرانی اسلامی» با موضوعاتی چون خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش و «سرزمین مادری» شامل موضوعاتی همچون اقوام ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی از جمله محورهای کنگره شعر بسیج هستند.

«فرهنگ و تمدن ایرانی» شامل موضوعات زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید؛ «مسائل اجتماعی» شامل معیشت، اقتصاد، ناهنجاری‌ها، نارسایی‌ها، تک‌فرزندی؛ «مقاومت و پایداری ملی و جهانی» شامل دفاع مقدس، شهدای امنیت و «جهاد تبیین» و توجه به رسالت روشنگری از دیگر محورهای کنگره اعلام شده است. 

شاعران و هنرمندان استان تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ مهلت دارند آثار خود را به صورت حضوری به سازمان بسیج هنرمندان واقع در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا به‌صورت مجازی در پیام‌رسان ایتا به شمار۰۹۰۴۵۳۲۳۸۸۰ ارسال کنند.

زمان اعلام نتایج و برنامه اختتامیه، ۹ مهرماه اعلام شده است. 

انتهای پیام
captcha