اعلام فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر «افق‌های روشن» در البرز
کد خبر: 4165046
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

اعلام فراخوان دهمین کنگره سراسری شعر «افق‌های روشن» در البرز

فراخوان شرکت در دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن» همزمان با سراسر کشور در البرز اعلام شد.

ابراهیم نوروزی فر رئیس سازمان بسیج هنرمندان البرز

ابراهیم نوروزی‌فر، رئیس سازمان بسیج هنرمندان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، گفت: دهمین کنگره سراسری شعر با عنوان «افق‌های روشن» در بخش شعر سنتی، شعر نو و نیمایی، ترانه و سرود، زبان و گویش بومی و محلی (ترکی) برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این کنگره سراسری شامل سبک زندگی ایرانی اسلامی، سرزمین مادری، فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، مسئله‌های اجتماعی، مقاومت و پایداری ملی و جهانی و جهاد تبیین است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان البرز بیان کرد: خانواده، فرزندآوری، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و پوشش، ایرانی، پرچم، تمامیت ارضی، وطن، وفاق و وحدت و امنیت ملی، زبان فارسی، پیشرفت‌های علمی، مفاخر و چهره‌های تاریخی و فرهنگی و هنرمندان شهید، معیشت، اقتصاد، ناهنجاری‌ها، نارسائی‌ها، تک فرزندی، دفاع مقدس، شهدای امنیت، جهاد تبیین و توجه به رسالت روشنگری جامعه از موضوعاتی است که شاعران می‌توانند در قالب آن اثر ارسال کنند.

نوروزی‌فر با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا 31 شهریور است، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به سازمان بسیج هنرمندان استان البرز تحویل دهند.

این مسئول در پایان به برخی از مقررات جشنواره هم اشاره کرد و گفت: اشعار ارسالی نباید قبلا در کتاب مستقل یا مشترک چاپ شده باشد و اشعار حتما باید به صورت تایپی به جشنواره ارسال شود.

 

 

انتهای پیام
captcha