مساجد شاخص اهل‌سنت در گنبدکاووس تجلیل شدند
کد خبر: 4165621
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶

مساجد شاخص اهل‌سنت در گنبدکاووس تجلیل شدند

نهمین دوره تجلیل از پرچمداران محراب و مساجد شاخص اهل‌سنت با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان و جمعی از طلاب و روحانیون اهل‌سنت امروز، ۶ شهریور در مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس برگزار شد.

مساجد شاخص اهل سنت در گلستان تجلیل شدند

به گزارش ایکنا از گلستان، نهمین دوره تجلیل از پرچمداران محراب و مساجد شاخص اهل‌سنت استان با حضور رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان و امام جمعه گنبدکاووس جمعی از طلاب و روحانیون اهل‌سنت امروز، ۶ شهریور در مسجد آخوند طلابی گنبد کاووس برگزار شد.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان در این مراسم به انجام امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را از کارکردهای مهم مساجد دانست و گفت: مساجد می‌توانند علاوه بر محلی برای عبادت جایگاهی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام دیلم ادامه داد: افزودن به جاذبه‌های مساجد، حل اختلافات خانوادگی در این محل امن الهی، رسیدگی به نارسایی‌های اجتماعی با برپایی برنامه‌های مختلف، ایجاد باشگاه و کتابخانه و دستگیری از مستمندان به افزایش نمازگزاران در مسجد کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمازگزاران اهل سنت گلستان در یک هزار و ۶۰۰ مسجد نماز اقامه می‌کنند و ما در مجموع یک هزار و ۸۶۶ امام جماعت اهل‌سنت داریم.

آخوند جاور امام جمعه اهل‌سنت گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: مساجد خانه نور و روشنایی هستند و هرچه بر زیبایی مساجد بکوشیم ثواب بیشتری در پرونده اعمال نیک مان ثبت خواهد شد.

در پایان این مراسم از سه مسجد برتر اهل‌سنت استان و ده نفر از کارگزاران مساجد تجلیل و آخوند عبدالباسط قره باش به عنوان رئیس جدید مرکز اسلامی گنبدکاووس معرفی و از خدمات نعمت الله مهری قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha