ضرورت مردمی‌سازی خدمات اجتماعی و فرهنگی
کد خبر: 4172139
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن تبیین کرد؛

ضرورت مردمی‌سازی خدمات اجتماعی و فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی بیان کرد: فعالیت‌های تبلیغی در حوزه مددکاری زمانی دارای تاثیر بیشتری خواهد بود که از ظرفیت‌های وسیع مردمی در جهت واسطه‌گری خیر و خدمات اجتماعی در این راه استفاده شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شعبانی، مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن و از مبلغان فعال اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی سخنانی بیان کرد: گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران «راه روشن» هم اکنون، ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به افراد آسیب دیده در غرب شهر قم را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: این گروه متشکل از تعداد ۲۵ متخصص در عرصه روانشناسی و مددکاری بوده که با توفیق خداوند متعال موفق شده ایم با ارائه بسته‌های آموزشی و تربیتی و همچنین بسته‌های توانمندسازی، بیش از ۴ هزار زن سرپرست خانوار را تحت حمایت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دهیم.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن افزود: از مجموعه ۲۵ عضو گروه، ۱۳ نفر از آن را مبلغان خواهر که فارغ اتحصیل رشته‌های حوزوی و دانشگاهی هستند تشکیل داده اند و ۱۲ نفر نیز از مبلغان برادر، ما را در پیشبرد اهداف گروه یاری می‌کنند.

شعبانی ارائه خدمات اجتماعی به زندانیان و خانواده آنان را امری مهم برشمرد و گفت: فعالیت در زندان‌های قم، امدادرسانی به خانواده زندانیان در حوزه «آموزش» و «کنترل و پیشگیری» و همچنین بازاجتماعی کردن زندانیان امری مهم در راستای داشتن یک جامعه آرام می‌باشد که این موارد بخشی از فعالیت‌های مبلغان متخصص در این گروه می‌باشد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ در حوزه کمک به آزادسازی زندانیان در دو بخش مالی و جرائم غیر مالی موفق شدیم تعداد ۲۴۰ نفر را با کمک مبلغان متخصص جهادی و ائمه جماعات آزاد و به آغوش گرم خانواده برگردانیم و در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ جشن آزادی این عزیزان برگزار گردید.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن ابراز کرد: خدمت رسانی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از دیگر فعالیت‌های این گروه بوده که تاکنون بیش از ۱۴ هزار خانواده تحت پوشش را در استان‌های مختلف از بسته‌های آموزشی و توانمندسازی و خدمات اجتماعی این گروه بهره‌مند گردیده اند.

شعبانی جمع‌آوری اطلاعات دقیق مطالعاتی نسبت به گروه‌های آسیب‌دیده اجتماعی را یکی از دستاورد‌های مهم گروه تخصص راه روشن عنوان کرد و افزود: تمرکز بیش از ۴ هزار زن سرپرست خانوار که عمده آنان به دلیل طلاق تحت پوشش این گروه قرار گرفته‌اند این امکان را فراهم کرده است تا اطلاعات دقیقی را جمع آوری نماییم و این اطلاعات در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند نقش به سزایی را ایفا نماید.

مدیر گروه تبلیغ تخصصی مشاوره و مددکاران راه روشن با موضوع کمبود نیروی انسانی متخصص در ایجاد فعالیت خدمات اجتماعی اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلاتی که متوجه فعالیت‌های این گروه می‌باشد «کمبود نیروی انسانی متخصص» در عرصه فعالیت‌های اجتمعای بوده که برای حل این مشکل بر آن شدیم تا با همکاری اداره کل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دوره‌های تخصصی و کاربردی را برگزار نماییم.

وی در پایان گفت: فعالیت‌های تبلیغی در حوزه مددکاری زمانی دارای تاثیر بیشتری خواهد بود که از ظرفیت‌های وسیع مردمی در جهت واسطه گری خیر و خدمات اجتماعی در این راه استفاده گردد.

انتهای پیام
captcha