آیین‌ مذهبی خراسان‌شمالی در «حسینیه معلی» به نمایش درمی‌آید
کد خبر: 4172389
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸

آیین‌ مذهبی خراسان‌شمالی در «حسینیه معلی» به نمایش درمی‌آید

آیین‌ بومی مذهبی خراسان‌شمالی در جشن نیمه شعبان در برنامه ملی «حسینیه معلی» به نمایش گذاشته می‌شود.

آیین‌های مذهبی خراسان‌شمالی در «حسینیه معلی» به نمایش درمی‌آیدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، امروز 9 مهرماه نشست همفکری عوامل برنامه حسینیه معلی با برخی از مسئولان تشکل‌های دینی خراسان‌شمالی با موضوع تهیه برنامه تلویزیونی از آیین‌های بومی مذهبی استان برگزار شد.

مقرر است از آیین‌های بومی مذهبی که توسط اقوام مختلف این استان در جشن‌های نیمه شعبان برپا می‌شود، در حسینیه معلی، ضبط برنامه و پخش شود.

در این نشست هم‌فکری برنامه‌ها و آیین‌های قابل پخش که اصالت آن مربوط به استان خراسان‌شمالی است موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد برخی از آن آیین‌ها برای پخش در حسینیه معلی مورد برنامه‌ریزی واقع شود.

گفتنی است برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» بنا بر اعلام نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما به عنوان پربیننده‌ترین برنامه محرم تلویزیون انتخاب شد.

نتایج نظرسنجی انجام‌شده از سوی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما حاکی از آن است که در دهه اول محرم سال جاری درمجموع 52.4 درصد از پاسخگویان، بیننده ویژه‌برنامه‌های دهه اول ماه محرم شبکه‌های تلویزیونی بوده‌اند که این عدد نسبت به سال گذشته 8.1 درصد رشد یافته است.

بر اساس نظرسنجی مذکور، برنامه «حسینیه معلی» با 30.6 درصد بیننده و رضایت 89.9 درصدی در صدر برنامه‌های مناسبتی محرم قرار گرفت.

گفتنی است توجه «حسینیه معلی» به خلاقیت و نوآوری در ساخت برنامه‌های دینی و مذهبی است و این برنامه در حال حاضر بیش از سریال مذهبی بیننده را به خود اختصاص داده است و هیئت‌ها و آیین اصیل عزاداری مجالس اهل‌بیت (ع) را به رخ مخاطب می‌کشد.

انتهای پیام
captcha